Dark Fall Lost Souls (Tam Çözüm, 2. Bölüm)
 

Dark Fall Lost Souls (Tam Çözüm, 2. Bölüm)

Kategori: Gizemli Oyunlar

Sonra bulunduğumuz odadan (malzeme odası) çıkıp rayların olduğu bölüme inin. Rayların üzerinde STATION HOTEL binasının olduğu bölüme doğru ilerleyin ve ve sağa dönüp platforma geri tırmanın. Burası bir büfe (BUFFET). Kapının yan tarafında bir sigara kutusu var. Sigara almanız için bir jetona ihtiyacınız var. Zaten oyunun sonlarına doğru kullanacaksınız bu sigara makinesini. Büfenin kapısını açmak için, Kemikli anahtarı seçip üzerindeki kilidi açmanız lazım (Nesnelerin nasıl kullanıldığını anlatmama gerek yok artık.) İçeri girdiğinizde cep telefonunuza bir mesaj gelecek.

"He was your main suspect. Your only suspect." (O, senin baş şüphelin. Senin tek zanlın."

Şimdi, önce 180 derece dönün. Yani tam kapıya bakar bir şekilde. Sonra sağ üstte bir tavan arasına imleci getirdiğinizde büyüteç şeklini alacak imleciniz. Büyüteçle inceleyip yakından bakın. Bir kutu var orda. Onu aşağı düşürmemiz lazım. Kutunun üzerine gelip mousa tıklayın ve elinizi mousden çekmeden sağa sola hızlıca hareket ettirin. Kutu hareket edecektir. Sonra kutuya tıklayın ve içindeki yap-bozu tamamlayın. Bir gazete küpürü bu. Az önce cep telefonunuza gelen mesajda bahsedilen şüpheliyle ilgili. Sonra gazete küpüründen çıkın. Sonra kutudan üzerinde "Saint Swithins - School for Girls" yazan Amy'nin okul defterini alın. Üzerinde Amy'nin adı ve sınıfı (3F) var. İçini açın ve inceleyin. Sağda 4 tane TV devresi var. Bunu okula girdiğimizde 3F'deki televizyona takacağımızı unutmayın. Devreleri alın. Sağda Amy'nin yazdığı bir not var. Amy, kendisi ve Mr. Bones'in (zanlımızın), melekleri çağırmak için kemikleri kullandığından bahsediyor ve bunu nasıl yaptığını anlatıyor. Bu sayfanın kenarında bir resim var. Ona göz atın. Bir masa var. Üzerinde bir teneke, bir teyp ve GWR yazısı. Sonra kutudaki çantayı tıklayın. Sarı bir zarf çıkacaktır içinden. Okul Müdüresi Mrs. Lewit'in, Amn'nin şiddetli ruhsal bunalım, hastalıklı büyü takıntısı ve yaptığı tuhaf şeytani ayinler yüzünden okuldan atılması ile ilgili ailesine gönderdiği mektup var.Okuduktan sonra mektubun üzerine tıklayın. Envanterinize geçecektir. Çantayı bir kez daha tıklayın. İçinden bir kemik çıkacak. O kemiği alın ve odaya geri dönün. Amy'nin hayaletini göreceksiniz. Duvara yaptığı bir ev resmi var. Aradığımız 6 gözden birinin Amy'nin yaptığı bu ev resminin penceresindeki oyukta olduğunu aklınızın bir köşesine yazın. Sonra odayı gezip tüm diğer geri kalan nesneleri bulun. Toplam 5 kemik bulmanız gerekiyor. Hepsi de aynı odada zaten. Menü listesinde Mr. Bones'in ismine dikkat edin. Demek ki şüphelimiz, bu büfede çalışıyor. Az ilerde üzerinde sadece teneke olan bir masaya gelince cep telefonumuza bir mesaj gelecek.

"You should have searched harder. Done your job"

Bu masayı aklınızda tutun. Amy'nin bahsettiği kemiklerle melekleri çağırma ritüelini bu masada yapacağız. Sonra ilerde bir kapı var. Otelin girişi olan bölüm. Sehpanın üstünde kırmızı bir kitap var. Onu alın ve büfeden çıkın. Peki video kasedi nerde?

Büfeden çıkın ve geldiğiniz yoldan malzeme ofisine geri gidin. Telefon olan kulübenin hemen arkasındaki bölüme gidin. Bir bacul ve iki lutu var. Üzerinde de kimi  nesneler. Ortadaki kutuyu açın ve içindeki zarflar olduğunu göreceksiniz. Sonra sağa dönüp oradaki bölmeyi inceleyin. Cep telefonunun fenerini kullanmanız gerekiyor. Orda zarf ve bir kullanma kılavuzu var. Zarfın içindeki mektubu okuyun. İstasyon şefi tarafından YEŞİL renkli kalemle yazılmış. Kapı kilidi için kendi personel kodunun girilmesi gerektiğinden bahsediyor. İlkin, tünelin çıkışında yazan 3 rakamlı peron numarasının ve şifrenin toplam 8 haneli olduğunun. Sonra kullanma kılavuzunu açın. (Station Stuff Manual) Orda altta 4 renk var. Mavi, yeşil, kırmızı ve siyah. Personelin görevlerine göre farklı renkli bir kalem kullandığından bahsediyor.  İstasyon şefi, YEŞİL renkli kalem kullanıyor.

Daha sonra odadaki nesneleri kontrol ediyoruz. 3 tane liste göreceksiniz. Hepsini tek tek kontrol edin. En üstte STATION STAFF (kapısı şifreli olan oda İstasyon Personeli'nin odası)'ın üstündeki GWR amblemi var. Hemen altında "Dowerton İstasyonu" yazısı ve yazının hemen altında NO:DO XXX numarası. Her kağıtta bu numaranın sadece bir rakamı görünüyor. 3 kağıdı da inceleyerek numaranın tamamını bulun ve not edin. İkinci not etmemiş gereken; YEŞİL tikle işaretlenmiş bölümün altındaki SN numarası.

Şimdi bulunduğumuz Malzeme Odasısı'ndan hiç çıkmadan STATION STAFF (Personel Odası)'nın  kapısına gidebiliriz. Kapıyı tıkladığınızda karşınıza çevirmeli bir şifre çıkacak. Şifre, 8 haneli. İlk 3 hanesi, az önce 3 farklı listeden okuduğumuz.ve her bir listede yalnızca bir rakamı görünen 3 harfli numara. Son 5 hane ise bu listedeki YEŞİL tikli alanın (İstasyon şefi, yeşil renkli kalem kullanıyordu, hatırlayın)  altındaki SN XXXXX numarası. Önce 3 hanelik DO: XXX numarasını, ardından da 5 hanelik SN. XXXXX numarasını çeviriyoruz. Numaraları çevirmek için rakamları en üstteki üçgenin bulunduğu numaraya getirmeniz lazım. Unutmayın, numaralar, bir anda değil kademe kademe ilerler. Kodu yanlış girerseniz, Ortadaki RESET butonuna basabilirsiniz. Doğru girdiyseniz, her numara çevirişinizde RESET tuşunun hemen üstündeki ENTER butonuna basacaksınız. Her şeyi doğru yaptıysanız, artık kapı açılmıştır.

İçeri girdiğinizde koltuğun üzerinde bir gazete göreceksiniz. Açıp okuyun. Manşet: Korku Hoteli. Hotelde ardı ardına meydana gelen korkunç intiharlar sonucu cehenneme dönen otelin kapandığından bahsediyor. Koltuğun en köşesinde bir telefon jetonu var. Onu alın. Sonra koltuğun hemen önünde duran bir kutu göreceksiniz. Orda bir kasetçalar var. Onu alın. Solda bir masa ve hemen önünde duran iki sandalye göreceksiniz. Masanın üzerinde 4 kızkardeş adlı hikaye kitabını açın. Bu kez, 2. kız kardeş olan Rowan'ın öyküsünü okuyacağız. Aklınıza yazın: Rowan, resimde de görüldüğü gibi YEŞİL GÖZLÜ olanı. Suda boğularak öldüğünün hikayesini anlatıyor. İlk sandalyenin önünde, en üstte duran kitabı açın. Karşınıza bulmaca gibi rakamlar çıkacak. Kitap, toplam 4 sayfadan oluşuyor. Great Western Railway sayfasına bakın. Orda bir sürü figür var bulmaca karelerini andıran. O sayfada, tünelin girişinde DT ile başlayan peron numarasını hatırlayın ve o sayının sembolize ettiği figürü bir kağıda çizin ya da aklınızda tutun. SOnra kitabı kapatıp kapının en karşısında, etajerlerin hemen sağındaki kontrol panelini tıklayın. Panelin üst kısmında E butonuna tıklayıp işaretlerin. Geriye kaldı alttaki paneli kodlamak. Kitaptan aldığınız bulmaca karesi gibi olan şekli çizdiğiniz kağıda dikkatli bakın şimdi. Bu, bir kare bulmaca değil, ışıkların yanık-sönük olma hali. İçi siyah olan karenin sırasındaki lamba, sönük kalacak; boş olan karelerin sırasındaki lambalarsa yanacak demek. Örneğin benim peron numaram DT 242 ve elimdeki figür, şu olsun:

 

Bu durumda paneldeki lambaları şöyle yakmalıyım:

Dikkat edin. Yakmadığım lambalar, kare bulmaca gibi figürdeki SİYAH alanlar. Sonra panelin sağındaki anahtarı yukarı kaldırıyoruz. Ekrana bir flashback gelecek. Tünelin girişindeki DT-XXX numarasının hemen üstündeki lamba, KIRMIZI yanacak. Şimdi malzeme odasından çıkıp o lambanın yanına gidelim. Solda, köprünün hemen altında ve oyunun başlangıcında uyandığımız tünelin hemen solunda. Başımızı yukarı kaldıralım. Mavi kulenin üzerine gelince mousumuz, artık buraya gidilebilir işaretini alıyor, öyle değil mi? Peki, gidelim o zaman. Etrafta çalılıklar var. BAYKUŞ SESLERİ duyuyoruz. Şu an bulunduğun yeri ve duyduğun baykuş sesini aklının bir kenarına yaz. Oyunun sonlarına doğru ruhla burda buluşacaksınız çünkü. Sağa dönün ve yerdeki direksiyonu alın. Sonra 180 derece tam arkanıza dönün . Kuleyi göreceksiniz. Kulenin üzerine tıklayın. Merdivenlerdesiniz şimdi. Merdivenlerden yukarı doğru tırmanın. (4 adımda tırmanıyorsunuz.) Hayaletin sesini duydunuz mu? Etraf zifiri karanlık. Demek ki cep telefonumuzun fenerini yakmalıyız. Şimdi bir sürü zincir ve asma kilitlerle kapanmış bir kapak göreceğiz. Bu kilitleri, oyunun sonlarına doğru açacağız ve oyuncak bebeklerle gözleri  bu kuledeki 3 tabuta yerleştireceğiz. Daha lazım değil bize oraya girmek zaten. Orda bahsettiğim şu video kasedi var. Onun üzerine gelip mousunuzun butonuna elinizi basılı tutun ve kasedi sola doğru çekin. Kasedi aldınız mı? Güzel! Şimdi geldiğiniz merdivenlerden aşağı inin. Oradan da tekrar büfeye. Şu, kemikleri kullanmanın zamanı geldi. Şimdi, üzerinde sadece bir teneke olan masaya gidin ve videokasede sağ tıklayın. Bize içinde kemikler bulunan tenekeyi nasıl sallayacağımızı ve ilk ruh çağırma işlemimizi nasıl yapacağımızı öğretecek. Ordaki teneke seslerini iyi dinleyin.  Sonra masaya tıklayın. Tenekenin içindekiler de dahil bir sürü kemik göreceğiz. Tenekeyi tıklayın ve tenekeyi altta belirttiğim sıraya göre masanın sağına ya da soluna götürüp sesleri tam olarak dinleyin:

SOL - SAĞ - SAĞ - SOL - SAĞ - SAĞ - SOL.

Ve tenekedeki kemikleri masaya atın. Eğer doğru bir biçimde sallamışsanız; kemiklerden 4 haneli bir telefon numarası rakamı ortaya çıkacak: 4535. Bu, otelin telefon numarasıdır. Şimdi, büfeden çıkıp tekrar malzeme odasındaki telefon kulübesine gidin. Telefonu açın ve jeton bölümüne, GWR odasından aldığınız telefon jetonunu atın. Sonra Yuvarlak içindeki A harfinin önündeki düğmeye basın. Santral çıkacak. Onunla konuştuktan sonra solda bir menü şeklinde alt alta çevirmeniz gereken rakamları yazıyla göreceksiniz. Önce, bayanlar tuvaletinde okuduğunuz gazete küpüründe bir telefon numarası vardı: 6813. Yani: Six - Eight - One - Three. (Bonus öğe 2'yi kazandınız.) Sonra en son bulduğumuz numarayı çevirin: 4535. Yani Four - Five - Three - Five. Karşıda bir telefonun çaldığını duyacaksınız ve otelin içindeki radyodan gelen müzik sesini ve bir kapı sesini. Otelin kilitli kapısı artık açılmış durumda. Şimdi tekrar büfeye geri dönün. Teneke ile ruh çağırdığımız masanın ilerisindeki kapıdan geçip kırmızı kitabı aldığımız yere gelin. Burası, otelin giriş bölümü. Kapıdan içeri girin. Burası, resepsiyon bölümü. Orda otel müşterilerinin kayıtlarının tutulduğu "Guest / Ziyaretçiler" defteri var. Hemen solunda da bir zil. Zili 6 kere çalın bakalım ne olacak. Yeni bir bonus öğe bulundu. (Bonus öğe #1) Tekrar deftere dönün. Nisan 1947 tarihli. Defteri inceleyin. Defterden çıkarken bir anahtar alacaksınız. Bu, 3F sınıfının anahtarı. Sola dönün. Bir saat var karşıda. Yanına gidip saati gonglatın. Hemen solunuzdaki karanlık bir köşe göreceksiniz. Oraya gidin ve cep telefonunuzun ışıklarını yakın. Sandalyenin hemen altında bir kağıt var. Bu, kırmızı kitabın kayıp sayfalarından biri. Kitabı tekrar okuyun. Hala yırtık sayfalar var sonda. Sayfaları aldığınız yerde bir de anahtar var. Anahtarı alın. Bu, otelin güç merkezinin anahtarı.

Işıkları yakmamız lazım. Şimdi geri dönün ve solda duran bir kapı göreceksiniz. En son aldığımız bu anahtarla kapıyı açın ve içeri girin. Etraf çok karanlık. Cep telefonunuzun ışığını yakın. Sağa dönüp elektrik paneline bakın. Oradaki vanaları çevirin. Artık elektrikler geldi. Resepsiyona geri dönün. Cep telefonunuza bir mesaj gelecek: "you corrupted the evidence"

Resepsiyonun hemen yanında bir koridor var. Oraya doğru yürüyün. Kapının önünde duran gazete küpürünü alın. Sonra yere eğilip Amy'in günlüğünden bir sayfa daha var. Onun üzerine tıklayın. Önce bir yap-boz var. Onu tamamlıyoruz tabii.

Sonra günlüğü okuyoruz. Günlüğü okuduktan sonra bir doğum günü davetiyesi çıkıyor. Kime: Dedektif'e; yani size. Kimden, Amy Haven'den. ne zaman: Bugün. Nerde: Senin hemen arkanda.  Davetiyeye tıklayıp envanterinize atın. Bir çocuk gülmesi duyacaksınız.  Arkanıza döndüğünüzde Amy ile karşılaşacaksınız. Sizinle bir oyun oynamak istiyor. Oyunun adı, "heykel gibi kal". Amy'nin en sevdiği oyunlardan biri. Siz, arkanızı döneceksiniz ve Amy'e hiç bakmadan orda heykel gibi hareket etmeden duracaksınız. Eğer ayak sesi duyarsanız, hemen solunuza dönüp Amy'ye bakacaksınız. Duymadan bakmak yok ama.

Burada sizi uyarmam gerekiyor Bu oyun, pek masum bir oyun gibi görünüyor. Ama pek de öyle değil. Siz, ayak seslerinizi duymak için hopörlöyü açacaksınız ya daha da. Çünkü Amy, gerçekten yılan gibi sessiz geliyor. Yani tüm dikkatinizi AYAK SESLERİ'ni duymaya veriyorsunuz bu oyunda. Tabii Amy'nin aklından ne muziplikler geçtiğini de bilmiyorsunuz. Bu oyunun sonunda Amy, sizi öyle bir korkutacak ki bağırarak, ödünüz patlayabilir. Neden? Tüm dikkatinizi toplayıp seslere yoğunlaştınız... Oyunun amacı da biraz bu zaten KORKUTMAK! Ne olur ne olmaz.... Hopörlönüzün sesini fazla açmayın... Ve bu oyunu kesinlikle gece, hele de bir başınıza oynamayın!

Eğer sesi duymazsanız ve orda öylece beklerseniz, Amy kızıyor. Bence kızdırmayın onu derim ben Her doğru dönüşünüzde Amy size bir adım daha yaklaşacak. Ayak sesini duymadan geri dönerseniz de hile yapma dedektif diye sizi uyaracak. Tam arkanıza geldiğinde, nefesini ensenizde hissediyor musunuz? Acaba Amy, sadece oyun oynamayı çok seven çok masum bir kız mıdır

Oyunun sonunda dedektifin korkudan ödü patlayacak. Adamcağıza yaptıklarına bak. Adam zaten şizofren. Kalbi dayanmıyor artık böyle şeylere... Korkudan nefes nefese kalışını duyuyor musunuz Şimdi Amy, size bir artifact parçası veriyor. Bu artifact, sizin 4. kata çıkmak için korunma kalkanınız olacak. Ama henüz diğer parçaları eksik. Onları da bulmanız gerekiyor. Bu kalkanı tamamlamadan ve aktif hale getirmeden 4. kata çıkarsanız, oradaki kötü ruh sizi merdivenlerde öyle bir kötü korkutup kovalıyor yani...

Şimdi resepsiyon bölümüne gidin. Cep telefonunuza bir mesaj gelecek:

"SHE liKes to play gAMEs, as YOU KNOW (She k ame you know)." (O kız, oyun oynamayı seviyor. Bunu anlaman gerek.)

Resepsiyon masasındaki yanıp sönen bir yer var. Orda 2B bölümünden bir sigara ağızlığı çıkacak. (Unutmayın, bu ağızlığı 2B numaralı odada kullanacağız oyunun sonlarına doğru.) 2E kısmında Doktor Wimley'den gelen bir telgraf var. "Üzücü haber. Anneniz gece fenalaştı. Lütfen hemen Londra'ya dönün." Bu telgrafın da yine oyunun sonlarına doğru 2E kısmıyla bir ipucu olduğunu aklınızın bir kenarına yazın. 3D'de bir kasa ve üzerinde bir zar açılımı var. Bu, resepsiyonun hemen yanındaki kasanın kombizasyonu; ama şifresi değil. Siz, kasa şifresini bu kombizasyona göre çözeceksiniz. Tam arkamızda merdivenler var. Merdivenlerden yukarı çıkın. Solda 2. kat levhası var. İlerleyin. Burası, 1A ile 1F arasındaki odalar. Az ilerde bir koridor görünüyor. Oraya gidin. Burası, 1A ile 1B'nin kapıları. Kapı deliklerinden içeri bakın. 1A'da bozuk bir televizyon, 1B'de ise makaslarla dolu kanlı bir oda var. Sonra merdivenlerden üst kata çıkın. Cep telefonunuzun fenerini yakın. Etrafı inceleyin. Burası, 3. kat. 2A ile 2F arasındaki odalar. Merdivenlerden bu kez 4. kata çıkın. Daha doğrusu çıkmayı deneyin. Bayanlar tuvaletinde olduğu gibi bir hayalet, sizi korkutacak. Yaşam sülüğü... Kalp atışlarınız tekrar hızlandı... Artık katları öğrendiniz sayılır. Buralara nasıl gelindiğini de. Büfeye dönün. Tam kapıdan çıkmak üzereyken cep telefonunuza bir mesaj gelecek. Okuyun...

"I can play games too." (Ben de oyunlar oynayabilirim.)

Ve ardından bir mesaj daha:

"Join us Room 1A" (1A'ya gel)

Hayaletler, sizinle dalga mı geçiyor Korkutmak, onları çok eğlendirmiş olmalı. Ne yapalım, gidelim 1A'ya. Hangi kattaydı 1A? Kat 1'de. Bozuk TV'nin olduğu oda. Az önce kapalıydı; ama şimdi açık...Kat 1'de tekrar aynı mesaj geliyor.  "Join us Room 1A" (1A'ya gel) 1A'dan içeri giriyoruz. Karşımızda bozuk TV. Sağa dönüp bakıyoruz. Başka bir hayalet daha. TV'ye dönelim. Yapacağımız şey; hani büfedeyken tavan arasında Amy'nin günlüğünü bulmuş ve içinden 4 tane devre çıkmıştı. Bu dört devreyi kullanarak TV'yi tamir edeceğiz. Ama acele edeceğiz; çünkü odadaki hayalet, bir süre sonra bizi odadan dışarı atacak. Önce 4 devreyi de yerlerine yerleştireceğiz. Sonra bunların üzeirne tek tek basarak hangi devrenin hangi yönde olduğunu çözeceğiz. 3D bir puzzle yani. Dikkat etmemiz gereken ne? Devre'yi yerleştirdiğimiz yuvaların kenarında LED'ler (lamba) var. Bu ledlerin rengi, TV'yi tamir etmemizde bir ipucu. Şöyle ki; devreleri her döndürüşümüzde 2 şeye dikkat edeceğiz. Hem her 4 devrenin kabloları, LED'ler (lambaları)iyle uyumlu olacak, hem de diğer 2 devrenin birbirine bakan kablolarıyla. Biraz karmaşık gibi görünebilir. Ama hem lambaları hem de diğer devrelerin karşılık gelen kablo renklerine göre tamir etmemiz gerekiyor. Yani önce LED'leri baz alacağız. Aşağıdaki gibi:

Belli bir müddet geçtikten sonra hayalet, size "Bööö!" deyip dışarı atacak. Odaya girip kaldığınız yerden devreleri uyumlamaya devam edebilirsiniz. En baştan başlamanıza gerek yok yani... İlk dışarı attığında, dedektifimiz, çok korkacak. Etraf, bir anda bembeyaz olup bir ameliyathane odasının ışıkları gözünüzü alacak. Oyunun başında ne demiştim? Tüm yaşadıklarınız, yani tüm bu hikaye, tüm bu oyun, votka ile Clozapine'yi fazla kaçırmanızdan kaynaklanıyor olabilir mi? Mideniz mi yıkanıyor? Doktor, "Hastayı kaybediyoruz." diyor ve 1-2-3 diye sayıp sizi hayata döndürmeye çalışıyor. Sonra oyuna geri dönüyorsunuz. Aklınız karıştı öyle değil mi?

4 devreyi tamamlayınca, sorgu odasında katil zanlısını ve onu sorgulayan kişiyi görebilirsiniz. Bu görüntüde bir şifre gizli. Yani ekrandaki bazı yerlere DOĞRU SIRAYLA tıklamamız gerekiyor. Önce karşıdaki sorgulanan adama, sonra sorgulayan adama, sonra sorgulayan adamın solundaki duvara (ordaki figüre dikkat edin.), sonra sorgulanan adamın arkasındaki duvara... Aşağıdaki resimdeki gibi...

Herşeyi doğru yaparsanız, karşıdaki bir duvar, yıkılacak ve geçmeniz için size bir geçit açılmış olacak. O duvarda açılan delikten içeri girin. Sağa dönün. Orda lambaları açmak için bir düğme olmalı. Ona tıklayıp lambaları yakın. Burası 1C. Her tarafta tablolar var. Bütün tablolara göz atın. Toplam 6 tabloya. En son tablo, bir komodinin üzerinde. Bu tabloya 6 kez açıp tekrar bakmak gerekiyor. O zaman bir bonus öğe daha kazanacaksınız: Bonus öğe #4.

Elektrik düğmesinin olduğu yere tekrar dönün. Lambayı kapatın ve hızla 180. derece arkanıza dönün. (2 kere dönü yapacaksınız.) Bir sürü parlayan pupalar var. Bunun bir tanesi, diğerlerinden farklı. Onu bulup içindeki kapı tokmağını bulacaksınız. Yanlış bir pupa'da ise yaşam sülüğü bulacaksınız. Dikkate din, ışığı söndürdükten sonra tekrar parlayıp sönüyorlar. Eğer bulamazsanız ve oda tamamen kararırsa, lambayı tekrar yakmak, sola hafif dönmek, ya da bir tabloya eğilmek, tekrar sağa, yani lambaya dönüp ışığı tekrar kapamanız gerekiyor. Doğru seçeneği bulduğumuzda, bize bir kapı koluna benzer bir şey verecek. Şimdi lambayı yakın ve kapının üstüne büyüteç işareti çıkınca bu kolu kapıya takın. Artık kapıyı açabilirsiniz. Tabii aldığımız bu nesne yardımıyla sürgüyü sağa çekmemiz lazım.

Odaya girdiğimizde cep telefonumuza yeni bir mesaj gelecek:

"SeeK sIght unDer royal gaZe (SKIDZ)."

Kraliçenin bakışları... O da ne demek şimdi? 1D odasına girmeden, arkanızdaki oda kapısına dönün. Yani az önce çıktığınız kapıya. Hemen solda bir tablo var. Onu inceleyin. Catherine Paar'ın resmi. Peki kraliçe, nereye bakıyor? baktığı yöne dön. Aşağıda küçük bir delik göreceksin. İncele... Şimdi sok bakalım elini o deliğe... Iğğğk... İğrenç. Bir sürü böcek çıktı. Elini tekrar içeri sok. Kahverengi bir göz aldın. Bu gözden 5 tane daha bulman gerekiyor. Ama oyun ilerledikçe. Şimdi 1D'nin kapısına geri dön. Bir mesaj daha alacaksın:

"i See from bEnEath the cathoDe rayS... (SEE D S - see the eyes?)." (katot ışıklarının altından bak.)

TV'yi kastediyor. TV'nin hemen yakınlarında bir göz daha olmalı. Ama acele etme. 1D'den içeri gir. Odaya girdiğinde bir kadın ağlaması duyacaksın. Bir pencere var ve yanında bir sünger yatak dayalı. Pencereden aşağı bir bak. Sola dön. Karşıda bir dolap var. Oraya git ve büyüteçle incele. Üstte bir dolap, altında iki çekmece var. Alttaki çekmeceyi aç. Amy'Nin günlüğünden bir sayfa daha bulacaksın. Ama yazdıklarının üstünü karalamış. Diğer çekmece ise boş. Sonra dolabın sağ kapağını sağa doğru çekerek açın. En üstte bir oyuncak ayı, altındaysa askılar var. Askıları inceleyin. Delikten izleyin. Sonra incelemeyi bırakın. Dolabın üstünden yere bir şey düştü. Dolabı kapatın. Yerde bir şey var. İnceleyin. O da ne? Kapı kilitleniyor. Amy, sizi içeri kilitledi. Kapıya doğru gidin.  Odaya girişti, sünger bir yatak görmüştünüz duvara dayalı. O, artık hareket ettirilebilir durumda. İnceleyin. Yatağı sola doğru çekin. Bir geçit ortaya çıkacak. İçeri girin. Etraf, çok karanlık. Cep telefonunuzun fenerini yakın. Yerde mankenler var. Flashbek girecek kısa. Gölgelerin fısıltısı. Tekrar ameliyathanedesiniz ya da ameliyat değil de mideniz yıkanıyor. Bir önceki gördüğünüzle aynı. Karyolaya doğru ilerleyin ve üzerindeki makaslardan birini alın. Burası 1B. Hani anahtar deliğinden seyretmiştik. Kapının niçin açılmadığı anlaşıldı. Karyola dayanmış kapının arkasına. Şimdi TV'nin olduğu odaya gidin. 1A odasına. Hani şu TV'yi tamir ettiğimiz yere. Kapının ordan TV'nin olduğu yere bakın. Yerde büyüteç işareti çıktı. İnceleyelim. Evet, mavi bir göz.. Makas yardımıyla gözü o sıkıştığı yerden çıkarın. (Bu arada makası kırarsanız, nerden yenisini alacağınızı da biliyorsunuz.). Şimdi 1D'ye geri dönün. Bir mesaj gelecek.

"sHiny littlE paRcels oF delIGHT (HER FIGHT)"

Yatağı çekerek makası aldığımız 1B'ye girin. Orda karyolanın yanında bir şey var. Yerde ve karyolayla ilk heykelin tam arasında. İnceleyin. Mesajda bahsettiği şey bu. Tıkladıkça şekli değişiyor. İlk tıklamada bir şey göremeyebilirsiniz. Ancak ikinci tıklamada muhtemelen, bir göz daha alacaksınız. Bu kez, yeşil bir göz. Şimdi 1D odasına geri dönün. Yeni bir mesaj daha.

"iN rEVERence he WAITs for you (NEVER WAIT)."

Dolabın yanına tekrar gidin. Tekrar kapağını açıp makasla arkadaki mukavvayı yerinden sökün. Ortaya çıkan geçitten ilerleyin. Yeşil sarmaşıklarla olan bir yere gledik. Dikkat ettiniz mi, gökyüzüne kaldırdık başımızı odaya girer girmez. Yıldızların göründüğü yeri inceleyelim.

"Lütfen, biri bana yardım etsin!" diyor dedektifimiz. Yeri inceleyelim. Az ilerde, kırık sandalyelerin olduğu karanlık yere bakalım. Cep telefonumuzun ışığını yakıp kırmızı kitabın bir kaç sayfasını daha alalım yerden ve okuyalım. Sonra hemen tuğlaların arasında bir kapı kolu var. Onu alalım. Sağa dönelim. Sarmaşıkların orda bir kitap var. Ama sarmaşıklar, üzerini kapamış. Sarmaşıkları temizleyip kitabı okuyalım. (İlk 2 sayfasını okumştuk. Bu, 3. sayfa.) Bu, 4 kız kardeşten Hazel'in hikayesi. Resmine bakıp aklımıza yazalım: Hazel'in gözleri kahverengi ve bir yangında yanarak ölmüş. Arkamızdaki kapıya gidelim. Yerden aldığımız kapı tokmağını kapıya takıp kapıyı açalım. Karşımızda bir kapı çıkacak. Ama üzerinde bir işaret var ve henüz buraya giremiyoruz. Sağa dönelim. Karşı koridora yürüyelim. Tekrar sağa dönelim. Heykelin işaret ettiği başka bir kapı daha var. Eğer, 3 göz toplamamış olsaydık, heykel, yani manken, bu kapının tam önünde olurdu ve içeri giremezdik. O kapıdan içeri girelim.

"AMY can see thIS place for what it is look CLOSER (AMY IS CLOSER)."

Ne demek bu? Hani biz büfedeyken, tavandan bir kutu almıştık ve o kutuyu inceledikten sonra, Amy'nin hayaletini görmüştük. Bir ev resmi çiziyordu. Amy, bir delikten burayı izleyebiliyorum diyor. İşte o ev resmini bulacağız ve pencere yerindeki bir oyuktan 4. gözü alacağız. Amy, tekrar kapıyı üzerimizden kilitliyor. Bence bu kız hasta Karşımızda bozuk bir televizyon var. Sola dönüp karşıya geçelim. İşte Amy'nin yaptığı ev burda. Arkamıza dönelim. Bir perde var. Makasla o perdenin ipini keselim. TV'nin ışığı açıldı. İçeri hafif ışık giriyor. Şimdi tekrar Amy'nin yaptığı ev resmine dönelim. Büyüteçle incelediğimizde, o deliği rahatça görebileceğiz. Bir müzik kutusu sesi ve Amy'nin şarkısı. Delikteki 4. gözü de alalım. Yerde bir sandık var. Üzerinde Amy'Nin günlüğünden bir sayfa daha var. Ama okuyabilmek için önce yap-boz tamamlamak gerekiyor.

Daniel ve aslanlar. Daniel, Kutsal Kitap'ta geçen bir peygamberdir. Batı'da dini eğitim veren okullarda (Amy de böyle bir okulda okumuştu.) Kutsal Kitap'tan çocuklara hikayelerle ders verilir. Bazen de Kutsal Kitap'ta olmadığı halde Daniel ve Aslanlar gibi apografya kitaplardan. Daniel, 2. Nebukadnezar zamanında yaşamıştır. (Günümüzdeki Nebucco boru hattını ve Matrix filmindeki Nebukadnezar isimli uzay gemisini hatırlayın.) Yahudileri esaretten ilmi ve kehanetleriyle kurtarmıştır. Yaygın bir söylentiye göre Babil Kralı, rüyasında İsrailoğulları'ndan gelecek bir erkek çocuğun kendi tahtını sarsacağını bildirmesi üzerine İsrailoğulların'dan doğan erkek çocukların öldürülmesini emretmiştir. Bu nedenle Daniel Peygamber doğunca, Kral, onu dağ başında bir mağaraya bıraktırmıştır. Mağarada bir erkek ve bir dişi aslan tarafından büyütülen Daniel, delikanlı olunca kavminin arasına karışmıştır.

Bu küçük anektoddan sonra oyuna geri dönelim. Daniel'in öyküsünün herhalde oyunun senaryosuyla bir ilgisi var. Amy, Daniel'i meleklerin kurtardığına inanıyor. Zaten günlüğünün ilk sayfasında da Amy'nin kaybolmasından sorumlu olan zanlının (büfedeki Mr. Bones'in) Amy'i kara büyü ritüellerine meleklerle konuşacağına inandırıp sokmuş olduğunu anlıyoruz. Oysa bayanlar tuvaletindeki yaşam sülüğünün hemen üstünde ya da benzeri yerlerde sık sık karşımıza çıkan işaret, satanistlerin imgeledikleri demon siğillerini andırıyor. Yani melek değil şeytan. Demonlar da aslında bir melektir. Ama düşmüş, Tanrı'nın rahmetinden kovulmuş melekler. Tabii Batı kültüründe inanılıyor bunlara. Sıra geldi TV'ye. Ama önce bir parçası eksik, onu bulmamız lazım. Raflardaki tenekeleri tek tek kontrol ediyoruz.

Amy'nin günlüğünden bir sayfa bulduğumuz bir kutu vardı. İşte yüzümüz o kutuya bakarken arkamızı dönüyoruz. Yani sırtımızı o kutuya doğru veriyoruz. Rafların arasındaki tenekelerden birinden. Çevresinde klasörler olan tenekeler... Sonra bu parçayı TV'ye takıyoruz. Şimdi de TV'nin Aç / Kapa düğmesine dokunuyoruz. İzleyelim. Bu sembolleri hatırladınız mı? Hani kırmızı kitaptaki semboller. Sırasını takip edin. Kırmızı kitaptakilerle aynı. En son sembole kadar izleyin. Sonra tekrar başa sarıp devam eder. Sonra geri koridora dönün. Tekrar bir mesaj gelecek:

"Tickets plEASE!" (Biletler lütfen!)

Demek ki malzeme odasına gitmemiz gerekiyor. Hani şu yerde bir sürü biletin olduğu yere. Karşımızda Platform 2'ye çıkan kapı var. Ama hemen çıkmayalım. Kapının üstüne doğru başımızı kaldıralım... Orda incelenecek bir nokta var. İnceleyelim. Sonra dışarı çıkalım. Merdivenden aşağı inip malzeme ofisine gidelim. Ordan da kelefon kulübesine girmeden önceki yere. Duvarda Chester yazan bir tablo var. Bankın üzerindeki listenin olduğu yeri büyüteçle inceleyelim. O da ne? Solda mavi bir göz daha mı bulduk ne?! Mavi gözü de bulduktan sonra yine bir mesaj geldi.

"SeNse the chAnge to the aiRwavEs (SNARE)."

Airwawes? Radyo mu? Resepsiyona girmeden önceki kapıya gidelim. Orada bir radyo vardı. Bir sehpa vardı; üzerinde biletlerin ve bir radyonun olduğu sehpa. Solda köşede bir göz var kahverengi. Onu da alalım. Geriye sadece bir tane kaldı, değil mi? Kahverengi gözden sonra tekrar bir mesaj gelecek.

"THere's a nEw GUESt at recepTion (THE GUEST)." (Resepsiyonda yeni bir ziyaretçi geldi)

Resepsiyona gidelim. Ziyaretçiler Defteri'ne tekrar göz atalım. Gloria Grable. Yalnız ve ARABASIYLA. Bu da ne demek şimdi 1E'nin anahtarını aldık. 1E neresiydi? Hani çıkışta üzerinde beyaz bir sembol olan oda. Ama bu odaya gitmek de bir sonraki bölümde olsun. Şimdilik görüşmek üzere





Bu sayfa hakkındaki yorumlar:
Yorumu gönderen: Akhenaton, 13.05.2010, 00:38 (UTC):
Her defasında yeri değişiyor :)9 Yani her oyuncu için farklı yerlerde çıkıyor. Deneme yanılma yöntemiyle bulacaksın. Bir tanesi dikkat et, diğerlerinden daha koyu. İşte onu bulman gerekiyor.

Yorumu gönderen: tuğçe, 05.04.2010, 10:55 (UTC):
1c de hep yanlış pupayı seçiyorum bi türlü ilerleyemedim tam yerini sölerseniz doğru pupanın çok sevinirim



Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
 
 
19 Ağustos 2007 itibariyle, toplam: 36853716 ziyaretçi (103020165 klik) tarafından görüntülenmiştir. Online ziyaretçi rekorumuz, 4626 kişi. (5 Eylül 2010)
 
 

gizli

Bu site, en iyi Firefox ve Google Chrome tarayıcılarında ve 1024 x 768 ekran çözünürlüğünde görüntülenir.