Dark Fall Lost Souls (Tam Çözüm, 3. Bölüm)
 

Dark Fall Lost Souls (Tam Çözüm, 3. Bölüm)

Kategori: Gizemli Oyunlar

En son, 1E'nin anahtarını almıştık Ziyaretçi Defterinden. Kapıda ışıklı bir sembol olan yere. Şimdi oraya gidelim. Hatırlayın, oraya 1A'dan geçebilmiştik. Sonra tabloların olduğu yer, sonra dolaplı geçidin olduğu yer ve sarmaşıkların olduğu yerin kapısını açınca karşımıza çıkan oda. 1E'de 1947 yılına geri döndük. Eşyalar, her şey yepyeni ve pırıl pırıl. Odadaki nesneleri tek tek kontrol edelim. 5 tane küçük parçacık bulacağız masanın üzerinde duran kutuyu açmak için. O kutunun yanındaki küllükten hemen ilk parçayı alalım. İkinci parça, masanın üzerindeki tabloların en solundaki tablonun üzerinde. Tablonun sol altında. Onu da alalım. Sonra arkamıza dönelim. Sehpanın üzerinde bir kahve fincanı var. Onun hemen yanında. Onu da alalım. Hemen solda bir koltuk var. Koltuğu inceleyelim. Hemen sol alt köşesinde. Geldik 5. parçaya. Bunun için tekrar 2010 yılına dönmemiz gerekiyor. Sağda bir bavul var. Onu açalım. Kapağını mousla yukarı doğru kaldıracağız. İçinden kanlı paralar çıkacak. Sonra kapanacak. Kadının sesini dinleyin. Paraları nereye saklayacağını düşünüyor. Zemine bakıyor ve Yesss diyor. Bunu aklınıza kazıyın Bir tren sesi ve tekrar 2010 yılındayız. Her şey o eski harabe halinde. Yaşam sülüğünün sesini duyuyoruz. Önce zeminde bir bakalım. Altında bir kitap ve kanlı paralar işte orda. Mousla içindeki çantayı çekelim. Kitabı okuyalım. En son sayfasında, kanlı bir para var. Onu alalım. Solda, arkalarda bir komodin var. Son kayıp parça da orda. Onu da alalım. Sola dönüp duvardaki ışıklı işarete dokunalım. Tekrar 1947'ye geri döndük. Masanın üzerinde duran sandığı açalım ve bu 5 parçayı tek tek yerleştirelim.

Şimdi sıra geldi kombizasyonu çözmeye. Önce sağ alttaki parçayı 1 kez, ardından sağ üstteki parçayı 1 kez, ardından sol alttaki parçayı 1 kez, ve son olarak da sol üstteki parçayı 2 kez çevirin. Kutu açıldı... Ordaki yap-boz'a tıklayın ve parçaları bir araya getirin.

Yapbozun altından bir resim çıktı. İnceleyelim. Anton bu. İçinde kanlı paralar olan bavulu açıp tekrar 2010 yılına dönelim. Şimdi o yaşam sülüğünün olduğu yere gidelim ve makasla onu öldürelim. Tekrar bir krizden sonra sülüğün artık orda olmadığını görüyoruz. Şimdi o yere 3 tane nesne yerleştirmemiz gerekiyor. Birincisi, kulenin orda bulduğumuz direksiyon, ikincisi, kanlı para, üçüncüsü de az önce kutudan çıkan dergi (yap boz). Hayalet, gelecek ve orası, hayali bir arabaya dönüşecek. Tabii kadını da göremiyoruz, arabayı da

Bu bölümü geçmek için dikkat etmemiz gereken şey; karşımıza çıkan seçeneklerdeki doğru seçeneği bulup işaretlemek. Eğer, yanlış seçeneği işaretlerseniz, kadın (Glorya), öfkelenip arabayı daha da hızlı sürer. Sonra da gümmm Cehenneme git diyerek arabayı çarpar ve ölürsünüz. Ama doğru seçenekte sakince size cevap verir. Ölürseniz, oyun bitmez korkmayın. Tekrar gidip yeniden deneyin. İlk seçenekteki tüm soruları sırayla sorun ve onla konuşun. ("I shell return soon" hariç) Sonraki seçenekte "Can I help you"yu seçin. Gloria, arabayı çalıştıracaktır.

Bu bölümü nasıl geçebilirsiniz? DENEME-YANILMA yöntemiyle. Çünkü her oyunda bulmaca farklıdır. Yani bende şu seçeneği işaretlemişsem, sizinkisi farklı olabilir. Bir kağıt kalem alın ve her sorunun DOĞRU cevabının numarasını not alın. Bir seçeneğin doğru cevap olduğunu nasıl anlarız? Kadın, SAKİN CEVAP verir. Yanlış cevapsa, Gloria, gaza daha da basar ve araba daha da hızlanır. Örneğin siz, Soru 1'e doğru yanıt verdiniz. Kadın da sakince cevap mı verdi? O zaman bu seçeneği not edin. Sonra öbüt soruya geçin. Yanlış cevap mı verdiniz? Ölür ve tekrar odada açarsınız gözlerinizi. Ama tekrar denerken, 1. sorunun cevabını biliyorsunuzdur ve 2. soruda seçtiğiniz şıkkın YANLIŞ olduğunu. Demek ki başka bir şıkmış. Bu, bu bölümü bitirene kadar sizi epey zorlayabilir. Ama dediğim gibi her doğru cevapta kaçıncı şık olduğunu not alırsanız, 5-10 dakikada bu bölümü geçebilirsiniz. Örneğin; 1. soruda 3. şık, 2. soruda 1. şık, 3. soruda 2.şık, 4. soruda 1.şık gibi. Unutmayın, bulmaca her oyuncu için değişik olabilir. (Unutmayın, eğer bir soruya yanlış cevap verirseniz, artık ne cevap verirseniz verin, geriye kalan tüm cevaplarınız önemsizdir. Yani yanlış verdiğiniz bir yanıttan itibaren cevapları sallayın. Çünkü doğru-yanlış cevap diye ayırt edemezsiniz.) Bu dediklerimi yaparsanız, en iyi ihtimalle 5, en kötü ihtimalle 15 denemede bu bölümü geçebilirsiniz

Bölümü geçtiğinizde, 2. artifact parçasını ve bir anahtar kırıcısını verecek. Bu maymuncukla kilitleri açabiliriz; yani 4 kiliti. 1.si, kulenin kilitlerini (hatırlayın, video kaset almıştık ordan), 2.si, bayanlar tuvaletinin ordaki yanan fıçıdaki alet kutusunu (içinde makas var), 3.sü de birazdan gideceğimiz 3. kattaki kiliti, 4.sü, Andrew'in yatağının üstündeki bavulu. Peki bu aleti nasıl kullanıyoruz? Kilitli bir yeri büyüteçle inceliyoruz. Şöyle bir çalışma şekli var: Her kilidin çevresinde 9 yön var.

1. Kuzeybatı 2. Batı 3. Güneybatı
4. Kuzey 5. Sıfır Noktası 6. Güney
7. Kuzeydoğu 8. Doğu 9. Güneydoğu

Her kilidin 4 kademesi var. Yapmamız gereken bu 4 kademeyi bulup sırasıyla maymuncuğu bu noktalara getirmek. Eğer doğru noktaya getirmişseniz, bir müzik melodisi duyacaksınız. Eğer yanlış bir noktaysa, çıt diye bir ses duyacaksınız. O zaman ilk kademeden başlamak gerekiyor. Önemli olan, bu sekiz yönü de deneyip ilk noktayı bulmak. İlk noktayı bulunca, bunu aklınızın bir köşesine kaydedin. İlk noktayı bulursanız kolay. 2. kademe için başka bir nokta deniyorsunuz. Yanlış mı? O zaman tekrar ilk noktaya dönüp başka bir müzik sesi olan noktayı bulana kadar. 2. kademeyi de mi bulduk? Bu noktayı da kafanızın bir köşesine yazın. Örneğin 1, güney, 2 kuzey. Şimdi 3. kademenin yönünü bulmaya geldi. Müzik sesi gelirse ne ala. Bunu da aklınıza yazın; örneğin 3. kademe: Batı. Yok değilse tekrar 1. kademenin, sonra 2. kademenin noktalarına getirip 3. kademeyi buluyorsunuz. Sıra geldi 4. kademeye. İlk üçünü bulduk. 4. yü bulmak artık an meselesi. Bir nokta seçip tıklıyoruz. Doğru noktaysa, kilit, artık açılıyor. değilse; çıt sesi ve tekrar sıfırlandı. Tekrar ezberlediğiniz noktaları tek tek seçip son kademeyi de bulana kadar denemeye devam diyorsunuz. Çok kolay. 1 kilidi çözmek, en fazla 1 dakikanızı ya alır ya almaz.

Anahtarı olmayan bu kilitlerin nasıl açıldığını öğrendiğimize göre artık 3. kata çıkalım... Hani Televizyonlu odanın oradaki yukarı çıkan merdivenler vardı. İşte ordan. Etraf, zifiri karanlık olacak. Bu noktaya her gelişimizde cep telefonumuzun ışığını yakmak gerektiğini unutmayalım. İşte, kilit tam karşımızda. Büyüteçle inceleyelim. Ardından Gloria'nın bize verdiği maymuncuğu kilide yerleştirelim. Şimdi üstte anlattığım biçimde kilidin şifresini kırıp açalım. (1 kez açınca zaten artık kilitle uğraşmaya gerek kalmıyor) Açılan kapıdan içeri girelim. Amy'nin kahkahasını siz de duydunuz mu? Sizi tekrar bir parti için davet ediyor. Kutunun hemen yanındaki davetiyeyi okuyun. Yer, 2C odası. Şifre: Malus. 2C, ruhların parti verdiği sabit oda. Bir ruh çağırma tahtası var hani şu bölümlerde gördüğünüz. Ordan, bize verdiği şifreyi harf harf seçiyoruz.

Şimdi kutunun üzerine tıkla ve yolu aç. İleriye doğru git. Sola dön. 2C kapısından içeri gir. Soldaki mumları incele. Duvarda yazılanları gör. Sonra masanın sağına dön. En köşede bir mumlu alan daha var. Orayı da incele ve duvardaki yazılara göz at. Sonra ortadaki masaya gel. Harf levhasının üzerine tıkla. Sağdaki gazete küpürüne göz at. Sonra harf tahtasına dön. İlk önce J-O-N-A-T-H-A-N ya da B-O-A-K-E-S harflerini tek tek tahtadaki harflerle kodla. (Oyunun yapımcısının adı) Bonus öğe bulundu yazacak. (Bonus öğe #5) Sonra harf tahtasına geri dön ve davetiyede yazan şifreyi tahtadaki harflerle kodla: M-A-L-U-S. Amy ile karşılaşacaksın tekrar. Canı yine oyun oynamak istiyor KÖREBE! Önce yüzünü duvara dönmeni isteyecek ve kutunun üstündeki bezi alıp gözlerine bağlamanı. Oyunun amacı şu: Amy'nin gölgesini gördüğünde imleci hızla üzerine götürüp mousla üzerine tıklaman (yani ebelemen) lazım. Dikkat et, Amy çok hızlı koşuyor. Amy'nin tam üstüne tıklarsan, onu ebelemiş olursun. Ama Amy yerine başka bir noktaya tıklarsan, yanmış olursun. Bir kaç kez ebelemen gerek onu. Çok yakınına tıklarsan, yaklaştın der. Ebelediğinde ekran beyazlaşıp tekrar ruh çağırma tahtasının başında bulacaksın kendini. Üstündeki 3. artifactı al. Şimdi odadan çık. Cep telefonuna bir mesaj gelecek:

"THere's a nEw GUESt at recepTion (THE GUEST)." (Resepsiyonda yeni bir ziyaretçi var.)

Resepsiyona git. Ziyaretçi defterini oku. Andrew Verney gelmiş. 2E'de kalıyormuş. Notu okuduktan sonra sana 2E'nin anahtarını verecek. Şimdi 2E'ye git. 4. katta. Amy ile oyun oynadığımız koridorun biraz ilerisinde. Yerde 3 kutu ve bir yatak var duvara dayalı. Sağdaki tabloyu incele. Bir kadın ve bir erkek, saban sürüyor. Arkanı dön. 2E kapısı burası. üzerinde yine bir ışıklı işaret var. Resepsiyondan aldığın 2E anahtarıyla odayı aç. 1947'ye döneceksin. Çalışma masasının üzerindekileri incele. Önce dergiye bir göz at. "Britains Home Guard - A Character Study.." (Bu kitap, 1945'te basılmıştı. Google'den araştırabilirsiniz.) Hemen yanıbaşında bir mektup var. Yap-boz şeklinde. Parçaları bir araya getiriyoruz...Doktor Wimley'den Andrey'e gelen bir mektup bu.

Andrew'in annesinin hasta olduğundan bahsediyor. Masanın üst kısmında 3 tane bölmenin içinde ayrı ayrı kağıtlar var. Hepsine göz atın. İlki resepsiyondaki kasanın güvenlik şifresi. Ama üzeri karalanmış. İkincisi, Dr. Wimley'in Andey'e çektiği bir telgraf. Andrey'in annesinin yoğun bakımda olduğunu, hemen bir şeyler yapmanızı ve annesinin çok az bir zamanı kaldığından bahsediyor. 3.cü de aynı telgraf. Sonra sağa dönün. Dolaba doğru ilerleyin. Küçük bir komodinin üzerindeki kitabı okuyun. Bu kitap, Andrey'in. Üzerindeki şekle dikkat edin. Sonra kitabı açın. Solda Andrew'in resmini kitaptan yırtıp alın. Solda, en altta bir not var. Buna dikkat kesilin: Kapak resminin FERIVAN takımyıldızına ait olduğunu söylüyor. Bunu aklınızın bir köşesine yazın. Diğer sayfalarda da var takım yıldızları. İnceleyin. Sonra çekmeceyi karıştırın. İçinde Andrey'in annesinin resmi var. Solda takımyıldızlarının olduğu bir levha var. İnceleyin. Sağında da kurbağalarla ilgili. (bu bize gerekmiyor) Sonra sağa dönün ve karşıda da yine takım yıldızlarının adlarını gösteren bir levha var. Onu da inceleyin. Arkanızı dönün. Yatağın üstünde bir çanta var. Onu açın. Maymuncukla kilidi kırmanız gerekiyor. Takdiğini öğretmiştim... İçindeki teleskoba ait bir parçayı alın.

Şimdi dışarı çıkın. Koridora.  2F'nin kapısındaki notu okuyun. Sehpanın üzerindeki tabloyu inceleyin. Sehpadaki vazodan kırmızı bir gül alın. Vazonun yanındaki origamiyle oynayın. Gazetenin üzerindeki başlığa dikkat edin. Sonra arkanızda duran kitapları inceleyin. Duvardaki diğer tabloları. Karşıda bir tablo var. Oradan sola dönün. Teleskopun yanına gidip az önce bavuldan çıkan parçayı yerleştirin. Sonra geri dönün. 2C'ye doğru ilerleyin. Tekrar 2010'a döndük. Şimdi D'ye gidin. Ağlayan bir bebek sesi duyacaksınız. Yatağın üstündeki bavula bakın. Oradaki resmi alın. Yastığın altındaki resme bakın. Yastığın üstündeki kitabı okuyun. Sağa dönüp sehpanın üstünden bebek çıngırağını alın. Acele edin. Duvar, yıkılabilir. (Yıkıldığı zaman, tekrar 2010'a gideceksiniz. Beşiğin yanına gelip tekrar 1947'ye geri dönmeniz kaldığınız yerden işleri yapmanız lazım.) Kapının yanındaki bebek biberonunu alın. Gazeteyi okuyun. Tekrar beşiğin yanına gidip anne ve babasının resimlerini, biberon ve çıngırağı beşiğe koyun. 2010'a geri döneceksiniz. Beişiğin üstündeki müzik kutusunu alın. Şimdi odadan çıkın ve sağa dönün. Dümdüz ilerleyin. Orda sandalyenin üstündeki yağlı boya resme 6 kez tıklayıp bakın. Yeni bonus öğe kazandınız. (Bonus öğe #6) Sola dönüp teleskopu inceleyin. Orda teleskopun ayar cetveli var. Cetveldeki 2 göstergeyi de bir kağıda not edin. Buna ihtiyacınız olacak. Sonra teleskopun hemen yanındaki kapıdan içeri girin. Bir yaşam sülüğü daha duyacaksınız. Küvetin hemen yanındaki sehpanın üstünde. Makasla onu da öldürün. (Makasınız yoksa ya da kırdıysanız, oyunun ilk başlarında kemikli anahtarı bulduğumuz bayanlar tuvaletinin sağında, yanan fıçının sağındaki alet edevat çantası var. Onu maymuncukla kilidini kırıp ordan ya da bir alt kattaki makaslı odadan yeni bir makas alın ve tekrar bu odaya gelip sülüğü öldürün) Sonra yaşam sülüğünü öldürdüğünüz o yere kırmızı bir gül, kitaptan kestiğiniz andreyin resmi ve müzik kutusunu koyun. Müzik kutusu dönmeye başlayacak ve Andrey'i duş alırken göreceksiniz. (Tabii hayaletler görünür mü? Sadece onla konuşacaksınız.) Seçeneklerdeki ilk 4 soruyu ona sırayla sorun. Konuşmadan sonra "Can I Help Me"yi seçin. Sonra kendisi hakkında 3 şey söylemesini isteyecek. Sırayla aşağıdaki seçenekleri seçin...

  1. cümleniz "You run a shop in Dorchester, Curious Curiosities."
  2. cümleniz "You were advised to stay home and not come here."
  3. cümleniz "You should have stayed by your mother's bedside."

Hepsine de evet, haklısın diyecek. Sonra küvetten çıkıp kabine size kasanın şifresini yazacak. Bunu da bir kağıda not edin. Şimdi odadan çıkıp resepsiyona inin. Resepsiyon masasının önüne gelip duvarda odalara ait eşyaların içinden 3D'deki kutuya tekrar bakın. Zar açılımını bir kağıda zar sayısıyla not edin. Örneğin Andrey'in bana verdiği şifre 25341 ve zar açılındaki şekil şöyle olsun;

  2 (a)  
1 (b) 3 (c) 5 (d)
  X  
4 (e)

Görüldüğü gibi zardaki her açılımı karşısına bir harfle belirttik. Şimdi bu örneğe göre kombizasyonu çözelim;

Şifremizin ilk rakamı 2. Bu rakamı zar açılında bulalım ve karşısındaki harfi not edelim. A.

Şimdi şifremizin ikinci rakamı kaç? 5. Bu rakamın zar açılımdaki yerini bulalım. Karşısındaki harf ne: D.

Şimdi şifremizin üçüncü rakamı kaç? 3. Bu rakamın zar açılımdaki yerini bulalım. Karşısındaki harf ne: C.

Şimdi şifremizin dördüncü rakamı kaç? 4. Bu rakamın zar açılımdaki yerini bulalım. Karşısındaki harf ne: E.

Şimdi şifremizin beşinci rakamı kaç? 1. Bu rakamın zar açılımdaki yerini bulalım. Karşısındaki harf ne: B.

Şimdi bulduğumuz bu harfleri sırasıyla yan yana dizelim: A D C E B. Şimdi resepsiyonun hemen sağında altta bir kasa var. Onu inceleyelim. Karşımıza üstteki gibi bir HAÇ şekli çıktı. Şimdi şifreyi nasıl kodlayacağız? Üstteki şekilde A D C E B harflerinin bulunduğu noktalara sırasıyla tıklayacağız. Sadeleştirirsek;

  A  
B C D
     
E

Kasa, açılacak. Eğer her şeyi doğru hesaplamışsak. İçinden teleskopu alıp tekrar 3. kattaki 2E odasına gidelim. Burası, 2E'nin 2010'daki hali. Duvara dayalı bir şilte var. Onu ve arkasındaki Andrew'in annesinin resmini kontrol edelim. Sonra kapıya dönüp lambayı yakalım. Elektrik düğmesinin hemen sağındaki beyazlığı kontrol edelim. Siyah dairenin karşısındayken telefonumuzun cep fenerini yakalım. Artifact kalkanıyla ilgili bir ipucu öğrenmiş olduk. Yani aktif hale gelmesi için küre gibi bir nesnenin gerektiğini. Sonra yerdeki siyah halka içindeki kırık nesneye göz atalım. Şimdi arkamıza dönüp duvardaki ışıklı şekli tıklayıp 1947'ye tekrar dönebiliriz. Şimdi doğruca teleskopun olduğu yere gidelim ve kasadan aldığımız parçaya teleskopa monte edelim. Şimdi teleskopun ayaklı kısmındaki cetvele tıklayıp 2010'da okuduğumuz koordinatları girelim. Şimdi teleskopun ucuna bakalım ve bulmamız gereken takım yıldızların isimlerini bir kağıda sırasıyla not edelim. (Toplam 6 tane.)

Şimdi aşağıda benim hazırladığım takım yıldızı haritasına göre kağıtta belirtilen takım yıldızları tek tek başka bir sayfaya DETAYLI olarak çizelim; (İsterseniz, kağıda çizmek yerinde oyunda her yıldızı incelerken alt tuşuyla aşağıdaki resimden de kontrol edebilirsiniz.)

Şimdi teleskoptaki görüntülere tek tek tıklayalım ve doğru takım yıldızına doğru ismi işaretleyelim. 6'sını da doğru yaparsak, Andrew, hepsi doğru diyecek ve 2010 yılına geri döneceğiz.





Bu sayfa hakkındaki yorumlar:
Yorumu gönderen: ozan, 11.03.2010, 16:16 (UTC):
yaşam sülüğü masanın uzerindeki o kırmızı kıpır kıpır olan şey. ayrıca çözümde kutudan çıkan resmin Anton oldugu yazıyor bende Sergey diye biri cıktı yani bu bilgide her seferinde değişiyor siz kendinizin oyununda cıkan isme göre araba da sorulan son soruyu cevaplayacaksınız.

Yorumu gönderen: Akhenaton, 24.02.2010, 16:10 (UTC):
Teleskoptaki görüntülerin benzememe sebebi, teleskobun açısını değiştirmemenden de kaynaklanıyor olabilir. Önce 2010'a geri dönmen ve teleskobun yanına gelip bu tarihteki doğru açıyı bulup bir kağıda yazman, sonra da tekrar geçmişe gidip doğru açıya göre teleskopu ayarlaman lazım. İkincisi, eğer bulamadığınız bir takımyıldızı varsa, Andrey'in odasına gidip listenizde verilen tüm takımyıldızlarını bir kağıda sırayla çizin. Unutmayın: 2010 ile 1955'te bilimin verileri farklıydı. Yani siz, 1955'te verilen bir takımyıldızı şemasını 2010'da değişebileceğini varsayacaksınız. Zaten bu problemin amacı da bu bilgileri Andrey'e öğretmek. Ona yardımcı olabilmek. Andrey'in odasında tüm çizimler var.

Yorumu gönderen: Blutiful, 22.02.2010, 19:52 (UTC):
Arkadaşlar, her oyunda telescope'daki görüntüler ve istenilenler farklı. Burdakiler tamı tamına da doğru değil. Zaten tam çözüm sırasında birkaç yerde daha hataya rastladım. Yabancı kaynaklı tam çözümlere de bakın, derim.

Yorumu gönderen: hulya , 17.02.2010, 17:40 (UTC):
goruntulerin isimlerinin dogru olduguna eminmisiniz benden istenilen elidor, malus, celidar,fervian, fristan ve karack hepsini dogru isaretledim ama kabul etmiyor :(

Yorumu gönderen: hulya , 17.02.2010, 16:43 (UTC):
ama bu teleskoptaki goruntuler hic burdakilere benzemiyor napicam?

Yorumu gönderen: kenan, 13.02.2010, 10:34 (UTC):
yaşam sülüğünü öldürün diyor.nerden bulabilirim yaşam sülüğünü aklıma gelmiyorda...



Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
 
 
19 Ağustos 2007 itibariyle, toplam: 36892935 ziyaretçi (103089130 klik) tarafından görüntülenmiştir. Online ziyaretçi rekorumuz, 4626 kişi. (5 Eylül 2010)
 
 

gizli

Bu site, en iyi Firefox ve Google Chrome tarayıcılarında ve 1024 x 768 ekran çözünürlüğünde görüntülenir.