Mikao Usui
 

Mikao Usui

Japonya'da Gifu valiliğinin Yamagata bölgesinin Yago köyünde 15 Ağustos 1865'te doğdu. O, Japon toplumunun ve kültürünün hızlı bir değişimden geçtiği bir periyotta büyüdü. 1850'li yıllara kadar Japonya kendini Batı dünyasına açmadı; 1641 den başlayarak iki yüzyıl boyunca Hollandalılar hariç tüm Avrupalılar Japonya'dan çıkarıldı. Kalan Çinli ve Hollandalılar Nagasaki'de özel ticaret merkezlerinde kapatıldılar ve hiç bir Japon'un ülkeyi terk etmesine izin verilmedi. Hıristiyanlığın yasa dışı olduğu bildirildi ve tüm Japonlar Budist tapınaklara kaydolmaya zorlandılar. Hıristiyanlığı terk etmeyi reddeden Japonlar idam edildi ve böylece ülkeyi terk etmeyi reddeden bir kaç Hıristiyan misyoneri kaldı.

Japonya'yı sınırlarını açmaya ve ekonomisini dış dünyaya açmaya zorlayan A.B.D. idi ve bu olay tüm dünyadan Japonya'ya yeni fikirlerin ve ezoterik sistemlerin akışına neden oldu.

Sadece bu değildi, yalnızca 30 – 40 yıl içinde Japonya hızlı bir sanayileşme periyoduna girdi, kendini feodal bir toplumdan sanayileşmiş bir ulusa dönüştürdü – Batı ile yarışabilir bir duruma geldi. Hızlı değişimin bu periyodu ‘geleneksel kültürü muhafaza etme isteğinin gerçek bir iklimini yarattı. Japonya spiritüel bir yön aramaktaydı ve insanlar yeniyi kucaklarken eski gelenekleri sürdürmek istiyorlardı. Usui'nin Reiki'yi geliştirdiği zaman yaptığı bu idi. Usui'nin büyüdüğü zamanda, Japonya bir çok yeni spiritüel sistemlerle ve geliştirilmiş şifa teknikleri ile yeni fikirlerin eridiği bir pota idi. Reiki bu sistemlerden biri idi.

Mikao Usui'nin ilginç bir hayatı vardı. Çocukken, Kurama dağının yakınındaki bir Tendai Budist tapınağına girdiği görülüyor. İleri seviyelere kadar 'kiko' (Chi Kung'un Japon versiyonu) çalışacaktı – ve belki yansıtma şifası uygulayacaktı – ve ayrıca savaş sanatları da çalışmak zorundaydı. Yagyu Ryu olarak adlandırılan bir savaş sanatının eğitimini aldı, bunda Menkyo Kaiden seviyesini elde etti, bu silahlar ve göğüs göğüse dövüşmede en yüksek yeterlilik lisansıdır.

1868 ‘de(Usui 3 yaşında iken) İmparator tarafından yasaların bir restorasyonu vardı. Mutsuhito 1912'ye dek saltanat sürdü ve Japon tarihinde yeni bir başlangıcı işaret etmek için yeni bir hükümdarlık ismi seçti – Meiji, bu, aydınlanmış yasa anlamına gelir. Usui'nin Batılı yolları öğrenmek ve çalışmak için bir çok kez Çin'e, Amerika'ya ve Avrupa'ya yolculuk yaptığı bilinir ve bu uygulama Meiji çağında teşvik edilirdi. Usui bir çok iş yaptı: halk hizmeti, ofis işi, sanayici, gazeteci, politikacı sekreterliği, misyoner ve mahkumların gözeticisi. Usui Demiryolları, Postmaster Generalinin Sekreteri ve İç ve Devletin Sekreteri idi. ‘Politikacı sekreterliği' ‘bodyguard' için bir örtmece olarak alınabilir. Onun zamanında diplomatik hizmet sırasında diğer ülkelere seyahat etme fırsatını bulmuş olabilir.

Usui Sensei çok fazla şeye ilgi duyuyordu ve doymak bilmeden çalışmış olduğu görülüyor. Kyoto'da büyük bir Üniversite kütüphanesi vardı ve Japon kaynaklar araştırmasının çoğunu orada yaptığına inanıyor, burada tüm dünyadan kutsal yazılar muhafaza ediliyordu. Geleneksel Çin tıbbı ve Batı tıbbı, nümeroloji ve astroloji ve psişik ve durugörü gelişimi üzerine çalıştı. Yaşamı boyunca, Usui çok yüksek spiritüel değerleri olan bir çok erkek ve kadın ile tanıştı. Bazıları Japonya'da ünlü olan insanlardı, örneğin Morihei Ueshiba (Aikido'nun kurucusu), Onasiburo Deguchi (Omoto dininin kurucusu) and Toshihiro Eguchi (kendi dinini kurdu ve Usui'nin iyi arkadaşı idi). O zaman bir çok farklı spiritüel/şifa grupları vardı ve bunlardan biri Usui'nin katılmış olduğu "Rei Jyutsu Kai" idi. Bugün bu organizasyon Japonya'da bir çok spiritüel keşiş ve rahibeden, psişik ve durugörürden oluşmaktadır. Usui ayrıca 1922'de üç yıl kadar Zen Budizm eğitimi aldı.

Ama Usui'yi tüm bu çalışmaların peşine düşmeye iten şey neydi? Japonya'daki Usui'nin Reiki Birliğinin bir üyesi olan Hiroshi Doi'ye göre, Mikao Usui yaşamın tam amacının ne olduğunu merak ediyordu ve bunu anlamaya çalışıyordu. Bir süre sonra sonunda bir aydınlanma deneyimledi: yaşamın amacı “Anshin Rytsu Mei' idi – zihninizin tamamen huzur içinde olması,yaşamınız ile ne yapacağınızı bilmek, hiçbir şey tarafından rahatsız edilmemek. Doi bu ifşa ile Usui'nin 3 yıl boyunca bu amaca ulaşmaya çabalayarak çok sıkı araştırma yaptığını söyler. Sonunda, bu yaşam amacının nasıl elde edilebileceği üzerine tavsiye almak için bir Zen üstadına gider. Üstat; “Eğer bunu bilmek istiyorsan; öl!” diye yanıt verir.

Usui – sensei, bu anda umudunu kaybeder ve “Hayatım bitti“ diye düşünür. Sonra Kurama Dağına gider ve ölünceye kadar oruç tutmaya karar verir.

Böylece, Usui'nin kişinin yaşam amacını bilmesinin ve tatmin olmasının yolunu aradığı görülüyor ve geniş araştırmalarına rağmen bu duruma ulaşmak için bir yol bulamamıştır. Keşişin tavsiyesi onu Kurama Dağına gidip orada 21 – günlük bir meditasyon yapmaya ve Tendai Budizminden gelen ‘Lotus Pişmanlığı/Tövbesi' denen orucu tutmaya yönlendirdi. Usui meditasyonu gerçekleştirdi ve anıt mezarında yazılanlara göre bir aydınlanma veya ‘satori' deneyimledi ve bu Reiki'yi geliştirmesine yol açtı. Yaşamı boyunca beş kez meditasyon yapmıştı. İlginç olarak, ‘Reiki' sözcüğünün tanımlarından biri ‘Bir aydınlanma anında gelen bir sistem' dir. Orijinal olarak, Usui sistemine ‘elle şifa' veya ‘el uygulaması' anlamına gelen ‘teate' adını verdi. ‘Reiki' ismi sonradan geldi. Japon yazar Michio Kushi'ye göre, te – ate yüzyıllardır uygulanmakta olan geleneksel Japon şifa şeklidir. Modern makrobiyotiklerin kurucusu olan George Oshawa'nın elle şifayı Japonya, A.B.D. ve Avrupa'da öğrettiğinden bahseder. Kushi, Reiki'yi bu sanatın Japonya'da ortaya çıkan modern şekillerinden biri olarak görür ve ayrıca daha yakın gelişmeler olarak Johrei (Ruhun Arınması) ve Mahikari'den (Gerçek Işık) bahseder.

Reiki, geçen yüzyılın ilk kısımlarında Japonya'da temsil edilen ezoterik prensipler üzerine kurulmuş olan bir teknik veya yöntemdir: Geleneksel Çin Tıbbı, Chi Kung (Japon şekli kiko) gibi enerji transferi teknikleri, enerji egzersizleri terimlerinde Tendai Budizmi, güçlendirme ve spiritüel öğretiler ve enerjileri kontrol etmekte kullanılan tekniklerin terimlerinde Şintoizm. Daha sonra Reiki'nin tarihinde kullanılmaya başlayan sembollerin kökleri Tendai Budizm ve Şintoizm'dedir. Usui tüm bu değişik iplikleri tek bir yolda birleştirdi, herhangi birinin şifa enerjisinin bu kaynağına sürekli olarak bağlanmasına izin veren bir yolla, yıllarca uygulama yapmaya kendilerini adamadan bu enerjiye kanal olabilirler ve çok basit bir sistem ile bu yeteneği diğer insanlara vermeyi öğrenebilirler.

Reiki Batıda genel olarak bir şifa sistemi olarak tanıtılsa da, Reiki'nin gelişmesi için orijinal sürükleyici gücün sistem vasıtası ile deneyimlenebilen kişisel yararlar olduğu görülüyor: kişinin yaşamda gerçek amacını bilmesi ve hoşnut olması, kendini iyileştirmesi ve spiritüel yolunu bulması ve satoriye tamamen ulaşması.

Usui'nin satorisini deneyimlediği Kurama Dağı kutsal bir dağdır. Japonya'nın eski başkenti olan Kyoto yakınındadır, ‘Japonya'nın spiritüel kalbi' olarak tanımlanır – tüm tanrıların temsil edildiği binlerce tapınağın olduğu bir yer. Kurama Dağı savaş sanatları perspektifinden de önemlidir, burada dağ ruhlarının Samurai'ye dövüşün sırlarını verdiği söylenir.

Aşağıda çevirisini okuyabileceğiniz Usui'nin anıt mezarında yazılanlara göre, Usui çok iyi tanınan ve popüler bir şifacı idi ve tüm Japonya'da çok sayıda öğrenci eğitti. Usui yaklaşık 2000 insanı eğitti, bunların hepsi onun tarafından tedavi edilmeye başlamıştı.Usui Reiki'ye sürekli olarak bağlanmaları için onlara güçlendirme verirdi, böylece onunla görüşmeleri arasında kendilerini tedavi edebilirlerdi ve daha ileri gitmek isterlerse Reiki tekniğinde eğitimin sonu – olmayan programına başlayabilirlerdi, böylece Usui'nin yolu oldukça gevşek ve resmi değildi. Usui'nin eğittiği kişilerden 50 – 70 kadarı İkinci Derecenin ilk seviyesine devam etti ve belki 30 kadarı İkinci Derecenin ikinci seviyesine ilerledi. Usui 17 kişiyi Shinpiden Derecesine eğitti. Bunların arasında 5 Budist rahibe, 3 Donanma Subayı ve aralarında Usui'nin en yakın arkadaşı/öğrencisi olduğu söylenen Eguchi dahil 9 başka adam vardır. Eguchi daha sonra Tenohira – Ryouchi – Kenyuka denen kendi dinini oluşturdu. Donanma Subayları Jusaburo Gyuda/Ushida, Ichi Taketomi ve Chujiro Hayashi idi ve onlar Usui Reiki Ryoho Gakkai'yi oluşturmak için devam ettiler.

KAYNAK BELİRTİLMELİ





Bu sayfa hakkındaki yorumlar:
Yorumu gönderen: kaplan, 05.02.2010, 15:54 (UTC):
evrensel bir site



Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
 
 
19 Ağustos 2007 itibariyle, toplam: 36898089 ziyaretçi (103098164 klik) tarafından görüntülenmiştir. Online ziyaretçi rekorumuz, 4626 kişi. (5 Eylül 2010)
 
 

gizli

Bu site, en iyi Firefox ve Google Chrome tarayıcılarında ve 1024 x 768 ekran çözünürlüğünde görüntülenir.