The Lost Crown (Tam Çözüm), II
 
The Lost Crown

The Lost Crown (Tam Çözüm)

Makale: Akhenaton

2. Gün

Ertesi gün. Oturma odasına git. Kapının altından bir mektup ve gazete bırakılmış. İnceleyin. Gazetede kaybolan kedilerle ilgili haberi okuyun. Mektubu okuyun. Kulübeden çıkın. Sağa, sağa ve tekrar sağa ilerleyin. "The Lighthouse" lokantasının tabelasını inceleyin. Morgan, bıraktığı notta bize burada ücretsiz yemek yiyebileceğimizi söylüyordu. "Museum" yönünde ilerle. "The Lighthouse" lokantasına gir ve karnını doyur. (Nigel'i yemek yerken göstermez.) Envanterine "ekmek" eklenecek. (Her girip çıkışında farklı bir yiyecek verir.) Sağa ilerle. Nanny Noah, evinin önündeki çiçekleri suluyor. Onunla tekrar konuş. (Sondan bir alttaki "Can you take a look at this item" diyaloguyla ona envanterindeki bazı nesneler hakkında görüşünü sorabilirsin. Bunun için envanterindeki nesneyi alıp Nanny'ye göstermen yeterli. Nesneler hakkında fikir sormayı bırakmak içinse envanterinden hiç nesne tıklamadan direkt Nanny'e tıklamalısın.) Nanny, bu öğle sonu için seni evine çay içmeye davet etti. Müze, Nanny'nin evinin hemen ilerisindeki patikada. Üzerinde inşa edildiği yıl olan 1890 yazısı var. Müzenin üzerindeki çanı inceleyin. (Gece sizi uykunuzdan uyandırmıştı.) İçeri girmeyi deneyin. Kapalı. Kapının yanındaki kayada üzerinde geyik ve taç olan sembolü inceleyin. Taç sembolüyle oyunda artık bol bol karşılaşacaksınız. Buraya geliş amacınız, bu tacı bulmak olabilir mi??? Yanda "Saxton Gıda Pazarı" var. Tabelanın üzerindeki 3 taç işaretini aklınıza not edin.

Kavşağa geri dönün ve bu kez yön tabelasının "Coast Path", yani sahil yolu yönünde ilerleyin. Telefon kulübesinin yanında ayakta duran gazeteci Alex Smitmoor ile konuşun. PDA'sı yine elinde. (Onun soyadı olan "Smitmoor'a dikkat edin. Bu bir anagram. Oyunun ilerleyen bölümlerinde bize Alex'in asıl mesleğinin bir gazeteci değil dedektif olduğunu bu soyadındaki bulmaca sayesinde öğreneceğiz.)

Sağa doğru ilerle. Bob Tawny'nin demirci dükkanı. Önce sağdaki kapıdan gir ve domuzun önündeki tahtaya envanterindeki ekmeği koy. Sonra dışarı çık ve soldaki diğer kapıdan içeri gir. Bob'la tekrar konuş. (Bob'la'The Bear'da buluşacağız. Bob, Nanny'e aşık gibi görünüyor. Nanny, uzun süre önce denizde oğlunu kaybetti. Sahilde oyuncak ayısını almaya çalışan o bisikletli çocuk olabilir mi?) Odadaki Rose ve Cole'nin resimlerini incele. Çocuk resminin arkasına sıkışmış şiiri oku.

Kulübene geri dön. İçeri girmeden boruların arkasına sıkıştırılmış mektubu oku. Lucy'den geliyor. İçeri girme. Bankın olduğu yere doğru sola dön. Lucy, bankta bir dergi okuyor. Onunla konuş. Sana kasaba halkından tanıştığın kişilerle ilgili bilgiler verecek. Profesör Hardacre ve mağaradan bahsedecek. Mağara? Hardacre'nin bahsettiği şu "Göz", acaba mağara olabilir mi? "The Bear"ı geçip sahile doğru git. Merdivenlerden inişte sola dön. İşte mağara burada. İçeri gir. İçerde bir lamba var. Bir radyo sesi geliyor. Profesör içerde olmalı. İlerle.Profesörle konuş. Duvardaki antik sembolü incele. Mağaranın içlerine doğru ilerlemeyi dene. Karanlık olduğu için Nigel geri dönecek. Mağaradan çık. Çıkışta Profesör, istasyonda sana bir paket geldiğini söyleyecek.

Şimdi istasyona gitmemiz ve bize gelen paketi almamız gerekiyor. Sağa dön. Merdivenlerden yukarı çık. Sağa dön. "The Bear"ı geç ve tekrar sağa dön. Soldaki yolu izle. Bir antikacı dükkanı. Henüz bu dükkana girmiyoruz. Üst sağ ok yönünde ilerle. Hudsons tabelasının olduğu kapı, istasyon. Kapının önündeki afişi incele. Kapıdan içeri gir. Solda, sandalyenin üzerindeki kargo sana gelmiş. Hadden şirketinden geliyor. Onu al. İstasyon şefiyle tekrar konuş. Bir tren kazası hakkında bilgi al. Duvarlardaki bütün resimleri incele. İstasyondan ayrıl ve tekrar kaldığın kulübeye dön. (Artık bütün mekanları ve nasıl gidileceğini ezberlemiş olman gerekiyor.)

Evim evim tatlı evim. Nigel, kargoyu oturma odasındaki masaya koyacak. Kargoyu aç ve Hadden şirketinin gönderdiği mektubu oku. Kutudaki teknolojik ekipmana tıkla. Otomatikman masanın üzerine kurulmuş olacak. Yapacak işler listesine yeni bir şey daha eklendi. Envanterine 4 cihaz ve bunları nasıl kullanacağını anlatan Gadgets broşürü eklendi. Bunlardan ilki kızılötesi ışınları algılayabilen gece görüş kamerası. Bu kamerayla normal şartlarda giremediğin karanlık alanlara girebilir ve önünü görebilirsin. (Mağaradaki karanlık yer gibi.) Ayrıca paranormal aktivite olan alanlarda bu kamerayı kullandığında çıplak gözle göremediğin şeyleri görebilirsin. İkinci cihazın, dijital bir fotoğraf makinesi. Bununla yine paranormal aktivite gösteren alanların resmini çekebilirsin. Ayrıca envanterindeki "Saxton Sanppers" adlı fotoğraf yarışması için bol bol resim çekebilirsin. 3. cihaz, analog bir ses kayıt cihazı. Bununla paranormal aktivite olan alanlarda ses kaydı yapabilirsin. Her ses kaydı yapışından sonra eğer paranormal aktivite varsa, Nigel, "Bazı şeyler kaydettim." diyecek. O zaman envanterine bak ve en son eklenen ses kasetine tıklayıp kaydettiğin o sesi dinle ve son cihazsa elektronik bir "EMF Metre (Elektro Manyetik Alan Ölçer)". (EMF metre, paranormal aktivitelerde AC ve DC akımlarını ölçer. Unutma, envanterin fotoğraf ve kasetle doldukça her günün sonunda yatak odandaki masaya tıklayarak bu resim ve kasetleri otomatikman masana yerleştirebilirsin. Fakat sana henüz gerekli olan fotoğraflar varsa, onlar envanterinde kalacaktır. Örneğin fotoğraf yarışması için çektiğin ya da bir bulmacayı çözmek için sana gerekli olan resimler. Bu materyallere tekrar göz atman gerektiğinde yatak odandaki bu masaya gelip fotoğraf albümlerine ve kasetlere tıklaman ve ilgili materyali seçmen yeterli.) Masanın üzerinde duransa, Hadden şirketinin ürettiği bir'environmetre". Bununla da kaldığın kulübedeki paranormal olayları izlemen için 4 kamera var. Ama bu kameralar henüz yerleştirilmedi. Bunun için bize Lucy yardım edecek. Ama daha sırası var.

Banyoya git. "Burada!" diye bir ses duyacaksın. Küveti incele. Küvetin üstünde işaret değişecek. Bu tür paranormal aktivite olan alanlarda ya da birine bir şey verirken, kısacası envanterindeki belirli bir nesneyi bir alan ya da bir kişi üzerinde kullanman gerektiğinde bu imleç işaretinin geleceğini unutma. Paranormal aktivitelerde bazen bütün cihazları, bazen de birkaçını kullanabiliriz. Şimdi 4 yeni cihazımızla da tek tek küveti incele. Çektiğin fotoğrafta küvetin üstünde bir ışın çizgisi göreceksin. Ses kayıt cihazı ise hiçbir ses algılamadı. Aynı işlemleri yandaki ayna içinde uygula. Eğer paranormal bir alanda bir kayıt cihazı işe yaramıyorsa, "That's not right" mesajı alacaksın. O zaman o alan üzerinde diğer bir nesneyi denemelisin. Çektiğin fotoğraftaki kadın yüzünü gördün mü?! Şimdi az-çok bu cihazlar ve nasıl kullanılacağı konusunda bir fikir edindik, öyle değil mi? Aynı işlemi koridorun sonundaki duvar ve oturma odasındaki masanın yanındaki koltuk için de yap. Koltukta bir ses kaydı yaptın, envanterindeki kasete tıklayarak onu dinle. Merdivenlerden çık. Burası balkon demiştik. Tavandaki kirişli alanı tıkla ve burada da cihazlarınla araştırma yap. (Oyunun ileriki bölümlerinde kısaca P.A. yap dediğimde envanterindeki bu cihazlarla artık öğrenmiş olduğun bu işlemleri yapacaksın.) Yatak odasına git. Masaya tıkladığında çektiğin fotoğraf ve ses materyalleri, eğer paranormal bir aktivite içeriyorsa otomatik olarak buraya yerleşecek. (Daha önce söylemiştim zaten.)

Kulübeden çık. "The Bear"ı geçip sahile in ve profesörü gördüğümüz o mağaraya git. Profesör hala orada. Daha önce ilerleyemediğimiz karanlık alana doğru git ve bu alanda gece görüş kamerasını kullan. Her ileri gidişinde sağa-sola dönüp mağaranın duvarlarını ve varsa bu duvarlar üstündeki sembolleri incele. İlerdeki "Taç" sembolünü gördün mü? İlerlemeye devam et. Soluna bak. Tahta parçaları var, gördün mü? Bir tanesini al, bize lazım olacak. İlerle. Karşına üzerinde sembol olan bir duvar gelecek. Solunda ve sağında olmak üzere iki geçit var. Önce sağdakine gir. İlerle ve soluna bak. Yine bir "taç" sembolü. Tekrar ilerlediğin zaman bir uçurum olduğunu fark edeceksin. Tahtayı oraya koy ve karşıya geç. Karşında kayalardan bir engel çıktı. Arkana dön ve demin uçuruma düşmemek için koyduğun tahtayı geri al ve o tahtayla bu kez kayaları kaldırmaya çalış. Başardın; fakat tahtanda kırıldı. Bu, geriye dönemeyeceksin oluyor. İlerlemeye devam et. Sandıklarla dolu bir odaya geleceksin. İlerlemeye devam et. Yine sandıklar var. Sağdaki ocağa bir P.A. (4 cihazınla tek tek paranormal araştırma) yap. E.M.F. cihazıyla araştırma yaparken dikkat et, EMF Metre, belirli rakamlar ölçüyor. İbre, 2-5-1 ve 3'ü gösterip duruyor. Bu 4 rakamı aklına yaz. Analog ses kayıt cihazıyla yaptığın araştırmada kaydedicin, paranormal bir ses algıladı. Envanterdeki ilgili o kaseti dinle. Kaçakçıların kamp ateşi çevresinde şarkı söylediklerini duyuyorsun. Orta alandaki sandığa göz at. Üzerinde roma rakamları olan bir kilit var. Demin EMF Metrenin algıladığı 4 rakamı kilide sırayla gir: 2513. Yani II - V - I - III. Sandık, açılacak. Boş bir şarap şişesini incele. Soldaki kitaba göz at. İlk sayfa bitince diğer sayfayı da oku. Kitabı okumaktan çık. Yere düşen bir kürek sesi duyacaksın. Küreği al. Geldiğin yoldan geri dön. Uçuruma tekrar geldiğinde küreği tavandaki çengele as ve küreğin yardımıyla tekrar karşıya geç. Taç işaretinden sola dön ve iki ileri git. Şimdi tekrar 2 yol ayrımındasın. Bu kez soldaki geçitten gir. Duvardaki sembolü gör ve sağa dön. Işıklı bir alan var. Oraya doğru ilerle. Sanırım yalnız değilsin. Sorular sor. "Kendini bana göster." dediğinde hayalet, ışıldamaya başlayacak. Işık üzerinde P.A. (4 cihazınla paranormal araştırmalar) yap. Hem fotoğraf çektin hem ses kaydı yaptın. Geldiğin yoldan mağaradan çık. Ses kaydını dinle: "Bana pasque çiçeği getir!" (Pasque, mor bir çiçek türü. Rüzgar çiçeği.) Çektiğin fotoğrafa bak. Bir kadın silüeti var.

Mağaradan çıktıktan sonra sola doğru ilerle. Bir ressam göreceksin. Yanına yaklaş ve tablodaki imzasından onun Doktor Black olduğunu anla. Kayalıklarda hiç kimsenin olmadığını, oysa tabloda orda biri olduğunu aklının bir köşesine yaz. Dr. Black'le konuşmaya çalış. Pek arkadaş canlısı görünmüyor. Yanda gördüğün terk edilmiş bir ev ve kayalıklar var. Kayalıklardaki yolun seni buraya getiren bataklık olduğunu aklının bir köşesine iyice yaz. Çünkü buradan hayli geçeceksin. Şimdi o yolu izle ve sağa dön. Burası, Saxon'a gelirken geçtiğin yeraltı tüneli. Ekranın soluna doğru ilerle. Demir ızgaranın bazı bölümlerinde burada paranormal aktiviteler olduğuna dair mouse imlecin değişecek. Bu alanda P.A. (4 cihazla paranormal araştırma) yap. Yeni bir ses kaydı elde ettin. Ses kaydını dinle."Bize yardım et!" diyor. Yeraltı tünelinden gelip "Martello Kulesine" gel ve ilerlemeye devam et. Üzerinde sembol olan kayadan sağa dön. Dijital fotoğraf makinesini çıkar ve hemen kurbağa suya zıplamadan bir resmini çek (Yarışma için). Bir resim de Dürbünlü adamın baktığı yerdeki balıkçıl için çek.

Limana geri dön. "The Bear"ı geçince sağa dön. Soldaki yola sap. (Dikkat ettin mi, gece kedinin olduğu yerlerde gündüz bir martı var.) Antikacı dükkanına geldik. Şimdi açık. Vitrindeki 3 taç sembolü dikkatini çekti mi? Ona tıkla. Efsaneyle bir bağlantı olabilir. İçeri gir. Ekranın sağ üst köşesine doğru ilerle. Sonra ileri git. Mr. Gruel ve Jemima (Kuklası). Mr. Gruel'le konuşmaya çalış. Tuhaf bir adam, öyle değil mi? Jemima'nın önündeki üzerinde 3 taç sembolü bulunan kilitli kitabı almamız gerekiyor. Ama Mr. Gruel almamıza izin vermiyor. Mr. Gruel, tam Jemima'yı yüzüne götürdüğü sırada kilitli kitabı al.

Mağazadan çık ve kitabı açmayı dene; ama kitap kilitli ve açılmıyor. Sağa ve tekrar sağa ilerle. "Coast Path" (Sahil yolu) kavşağına sap. Sağa ilerle. Demirci Bob Tawny'nin dükkanına geldik. Onunla konuş ve ondan kitabın kilidini kırmasını rica et. (İlk diyalog) ve dükkandan ayrıl.

Dükkanın önünden geçen bir kedi göreceksin. Kediyi takip et. "Celtik Köşesi'ne geldin. (Saxton Snappers Resim Yarışması'na katılacağın yer burası) Dükkandan içeri gir ve Rhys Branwen ile konuş ve ona sorular sor. Kedisi Mr. Tibbs'e tıkla. Sağdaki kitaplığı kontrol et. 3 ciltlik "Unknown Anglia'yı, ortadaki 3 ciltlik "Anglo-Sakson Symbols"ü ve 2 ciltlik "Countryside Festivals at Antiquity'yi oku. "Anglo-Sakson Symbols" kitabı ilerde sana tekrar lazım olacak, aklının bir köşesine yaz. Sol üstte bir sandık var. Aklının bir köşesine yaz: Saxon Snappers Resim yarışmasına katılmak için resimlerini sık sık gelip bu kutuya atacaksın. Şimdilik kutuya çektiğin kurbağa ve balıkçıl resimlerini at. Sağda bir küre var, ona göz at. (Küreye her bakmanda kendinle ilgili geçmişte yaptığın ya da gelecekte yapacağın görümler, vizyonlar görebilirsin.)

Dışarı çık. Soldaki afiş panosunu incele. Dükkanın önündeki sandıklara göz at. "Yev Magazine" ve "Killing Time" dergilerini incele. Solda şu an oynadığın oyunun üretici firması olan Darklinroom'un ürettiği "Dark Fall", "Dark Fall 2: Lights Out","Dark Fall 3: Lost Souls" ve "Barrol Hill" oyunları dikkatini çekti mi? Oyun içinde başka bir oyunun reklamı (Şahsen, "Barrol Hill" dışındakilerin hepsini oynadım.) Yolun sonuna doğru devam et. Tekrar sola doğru ilerle ve tekrar sola. Köprünün altından bir su akıyor. Burayı unutma. "May Day" gününden birkaç gün önce burada bir sürü Mayıs'ın müjdecisi mor "Pasque Çiçeği" açmış olacak. Mağaradaki hayalet bizden ne istemişti, hatırla. Burayı aklının bir köşesine not et. Sağa doğru geri dön. Deniz fenerine doğru ilerle. Denizi incele. Saxon Müzesindeki çanı duydun mu? Saat, tam 01:00. Demirci Bob Tawny'nin yanına geri dön ve onunla tekrar konuş.Bob, kitabının kilidini çözmüş.

Dükkandan çık. Otomatik olarak kulübeye geleceksin. Kitaba göz at. Solda 3 taç sembolü ve altta bir sembol var. Bu kitap, bir William Ager's günlüğü. (Frederick Ager'i hatırlayın.) Günlüğün diğer sayfalarını okuyabilmeniz için başlığa, yani "William Ager's Journal" yazısına tıklamanız gerekiyor. Yatak odasına gidip eski materyallerin envanterde yer kaplamaması için masaya tıklayın. Fotoğraf ve kasetler, yine otomatik olarak masaya yerleşecek.

Kulübeden çık. Sahile geri dön. Yeraltı tünelinden gelip "Martello Kulesine" gel ve ilerlemeye devam et. Üzerinde sembol olan kayadan sağa dön. Trenden ilk indiğin istasyona gel. Tren rayları boyunca ileri doğru yürü. Yolda sinyal levhasını kontrol et. Sinyal ışığının ahşap bir tahtayla engellenmiş olduğunu gör. Şu elmalar ve tren kazasının bu yüzden olduğunu hatırla. Yanına git ve bir resim çek. İlerlemeye devam et. Köprüye geldiğinde ağaçlıklara göz at ve'Merhabaaaa" diye seslen. Soldaki elmalara bak. Evet, şu istasyon hikayesi. Yolun aşağısına doğru ilerle. Burası "Raven Lane". Soldaki yolu dümdüz takip et. Yolda bir kütüğün üzerine bırakılmış mektubu oku. Sola doğru dümdüz devam et.

Bir eve geldin. Bir kadın (Katherine Karswell), bahçede çalışıyor. Günlükte bahsedilen Ager Evi burası olabilir mi? Sola doğru devam et ve bahçeye gir. Katherina ile konuş. Sağa doğru ilerle ve kapıdan içeri gir. Katherina'nın kocası Robert'le konuş. O üzgün ve pek konuşmak istemiyor. Dışarı çık ve sola dön. Kapıya yaklaş. Bir papağan göreceksin. Soldaki sembolü incele. Kapıdan içeri gir. Şöminenin yanında, sağda 2. bir işaret daha var. Onu da incele. Masanın üzerindeki yemek kitabını aç. Kitabın arasına sıkıştırılmış notu oku. "7 Güvercin" yemeği için gereken malzemeler kitapta yazılı. Dışarı çık. Bahçeden çık. Bahçeden çık ve sola doğru ilerle. Atın sol ve sağ tarafındaki bitkilerden topla. Sağ tarafa doğru geri dön. Tekrar sağa doğru ilerle. Karşında bir sürü çiçek türü var. Hepsinden topla. Sağa doğru devam et. "Raver Lane" tabelasının olduğu yere geri dön. Oraya gelirken solda eğreltiotu var. Geldiğin yolun hemen sağındaki patikadan yukarı doğru ilerle ve bir mantar al. Tekrar "Raver Lane" tabelasının olduğu yere dön. Demiryolu ve devrilmiş elmaların olduğu yerde köprünün hemen sol tarafında yabani sarımsak topla. Hemen yanı başındaki küçük ağaçtan fındık topla. Eve geri dön ve tekrar mutfağa gir. Katherina, içerde. Masaya yaklaş. Frenk soğanı, mantar ve sarımsağı bıçakla doğra. Fındıkları havanda ez. Şimdi ocaktaki kaynayan tencereye yaklaş ve tek tek topladığın malzemeleri tencereye atmayı dene. Katherina, bazen "Güzel!" diyecek bazen de "Hayır, bu olmaz." Bazı malzemeleri fazladan topladık ama zararı yok. Bu arada yerdeki sepette de bir şeyler var. Al bakalım. Kozalak mı? Yemek için mi? İlerde oyunun sonlarına doğru bir kozalağa ihtiyacın olacağını aklının bir köşesine yaz. Şimdi malzemeleri dene. 4-5 doğru malzemeden sonra, Katherina, sana biraz melisa bitkisine de ihtiyacın olduğunu söyleyecek. Merdivenlerden yukarı çık. Resimleri incele. Bir tavşan. Tavşan ve kargalar. Bu sana birşey anımsattı mı? Duvardaki Katherina ve Robert'in de resimlerine bak. Penceredeki son sembole tıkla. Pencere kenarındaki çiçek resmini incele. Bu, melisa bitkisi. Artık onun nasıl bir şeye benzediğini biliyorsun. Onu nerde gördüğünü hatırladın. "Hedge", yani çitlerin orda. Tabii o zaman bu bitki aktif değildi. Şimdi çitlerin oradan bir parça da melisa topla. (Tam ortada!) Mutfağa geri dön ve melisa bitkisini de tencereye at. Afiyet olsun.

Yemekten sonra Katherina'nın uyuyakaldığını görüyorsun. Robert'in yanına git ve onunla konuş. Masanın üzerindeki mikroskoba göz at. Sağ ve sol vanaları birer kez çevir ve kan lekelerini gör. Masanın üzerindeki parşömenleri incele. "Carrion Ormanı Haritası'nı al. Bu harita, değirmen taşlarının yerini ve numarasını gösteriyor. Arkandaki sağlam meşe sopalarını al. Carrion Ormanı'na git. Patikadan yukarı tırman ve sırasıyla her değirmen taşının haritadaki konumlarına git.

1. Değirmen Taşı: Bu değirmen taşı, kırık. Sopaları yok. Yanınızda getirdiğiniz sopaları bu değirmen taşının alt deliğine takın. Sembolünü alttaki listeye göre düzenleyip "Kış Sembolü" yapın. Tepesindeki delikten baktığınızda diğer değirmen taşını görmelisiniz. Sağa dönün.

2. Değirmen Taşı: Sembolünü "Bahar Sembolü" yapın. Üstteki delikten bakınca ağaç gövdeleri görmelisiniz. Sağa dönün ve oradan da sağ alt yönüne dönün.

3. Değirmen Taşı: Sembolünü "Yaz Sembolü" yapı. Üstteki delikten bakınca yoğun ağaçlıklar görmelisiniz.

İlk değirmen taşına geri dönün ve delikten bakın. Northfield Kilisesi'nin kulesini göreceksiniz. "Carrion Ormanı Haritası'na şimdi kilise de eklendi.

Değirmen Taşı Sembolleri

Kış SembolüBahar SembolüYaz Sembolü
Kış SembolüBahar SembolüYaz Sembolü
Sonbahar (Kırık)Nortfield Kilisesi
Sonbahar (Kırık)Nortfield Kilisesi

Şimdi Northfield Kilisesi'ne gidebilirsiniz. "Raven Lane" tabelasının olduğu yere dönün ve ekranı sağındaki yola sapın. Mezarlığa doğru ilerleyin. Mezarlıkları tek tek inceleyin. Birinin üzerindeki demirden yapılmış n harfini alın. Kiliseye ilerleyin ve kapının çevresindekio harfini ve Tomas Ager'in Günlüğü'nü alın. Günlüğü okuyun ve diğer sayfaları görebilmek için "Tomas Ager's Journal" yazan başlığa tıklayın. Açılan sayfada soldaki yazıyı büyüteçle okuyun ve Tomas Ager'in bir adamı öldürdüğünü, "onun ellerini aldığını ve bir taşın altına gömdüğünü" öğrenin.

the last crown, harf, ipucu 1, Nigel

Şimdi sağa dönün. Tekrar sağa doğru 2 kez ilerleyin. Kilisenin kapısına yaklaşın. Kapının yanındaki mezar taşının hemen yanıbaşındaki t harfini alın.

the last crown, harf ipucu 2

Kapının yanından geri dönün ve sağa doğru ilerlemeye devam edin. Tekrar sağa doğru ilerleyin. Yanıbaşınızdaki mezar taşına göz atın. Mezartaşındaki 6 harfin kayıp olduğunu görün. Biz, şimdiye kadar 3 tane bulduk. Geriye 3 tane daha eksik harf kaldı. Bulduklarınızı mezar taşına yerleştirin ve diğerlerini aramaya devam edin. İlerleyin. Duvarın köşesindeki m harfini alın.

the last crown, harf ipucu 3

Sağa doğru ilerlemeye devam edin. "North Yard" yazan levhayı görün.

Buraya daha sonra tekrar geleceğiz. Sağa doğru ilerleyin. Kilisenin demir kapısına geldik. Yeri inceleyin ve e harfini alın.

the last crown, harf ipucu 4

Son bir harf daha kaldı. Sağa doğru devam edin. Avluda "William Ager'in mezar taşını ve 3 taç işaretini görün. Mr. Apple ile konuşun. Kovanın içindeki çene kemiğini kaldırıp h harfini alın. Bulduğumuz diğer harfleri de harflerinin bazıları eksik olan mezar taşına yerleştirin. Mezartaşının Tom Henry Oliver'e ait olduğunu öğrenin.

Tom Henry Oliver'in mezartaşı

Mr. Apple'nin yanına gidin ve onunla tekrar konuşun.

Kilisenin demir kapısının olduğu yere gelin. Kapıyı açın. Duvardaki pano ilanlarını okuyun. İç kapıyı açın ve kiliseye girin. Dijital fotoğraf makinenizi masanın üstüne yerleştirin. Duvardaki levhaya ve kitaplığa göz atın. Kitabın birinde "Black Death" hakkında bilgi alın. Kilisede ekranın soluna doğru ilerleyin. Duvardaki bir tablo üzerinde P.A. (paranormal araştırma) yapın. Aynı işlemi kilise penceresi için yapın. Şu an için resim çekemiyoruz. Dijital fotoğraf makinemiz, masanın üzerinde.

Sola doğru ilerleyin. Koridordaki kürsüler üstünde yine P.A. yapın. Gece görüş kamerasında, kilisenin içinde yürüyen ve size bakıp geçen kişiyi gördünüz mü? Ayrıca analog ses kayıt cihazınız, yeni bir ses kaydetti. Envanterinizden bu yeni kaydı dinleyin. Sağa dönün. Demir parmaklıklar var. İçerde Nicholas Gurney'in mezarı var. Parmaklıkların üzerindeki armayı inceleyin. Armanın yerini aklınız kaydedin. Sağ-alt tarafta bir şifrenin bulunduğu "records" bölümünü inceleyin ve bu alan üzerinde P.A. yapın. Tomas Ager'in ismini göreceksiniz. Ses kayıt cihazınız yeni bir kayıt yapacak, onu dinleyin. Ses, "Benim ellerimi aldı!" diyor. Şimdi kapıdan içeri girin. Gurney'in büstünü görün. Duvardaki 8 yanyana duran tabloları inceleyin. İlk çerçevedeki 2 kilise ve altındaki karga resimlerini inceleyin. Duvarın solundaki taş levhayı inceleyin. 2 kadını ve başka bir armayı görün. İncelemeyi bıraktığınızda masaya koyduğunuz fotoğraf makinesinin otomatik olarak paranormal bir resim yakaladığı sinyalini duyun. Makineyi koyduğunuz yere gidin ve makineyi inceleyin ve yeni bir paranormal resim yakaladığınızı görün. (Makineyi ne olur ne olmaz diyerek masadan daha almayın.) Tekrar büstün yanına geri dönün. Büstü inceleyin ve ellerinin kırık ve eksik olduğunu görün ve bunu aklınızın bir köşesine not edin. Şimdi de duvarın sağındaki taş levha üzerinde P.A. yapın. Heykelin üzerindeki uçuşan küreleri gözlemleyin. Ekranın soluna doğru ilerleyin. Şimdi büstün altında bir kontrol paneli gibi bir yer olduğunu göreceğiz. Soldaki kürsülerinden birindeki son 3. armayı inceleyin ve bu yeri de aklınızda tutun.

Pederle konuşun. Dijital fotoğraf makinenizi koyduğunuz yere gidin ve onu alın. Otomatik olarak yakaladığı paranormal görüntüye bakın. Kapıdan çıkın. Tekrar duvardaki panoya bakın ve pederin bilmesi gereken günün Thursday (Perşembe) olduğunu ilanlardan birinden öğrenin. Tekrar pederin yanına gelin. Arkasındaki tablo üzerinde P.A. yapın. Gece görüşü ile araştırma yaparken gözlerine odaklanın. Sağdaki 3 taç sembolünü inceleyin.Pedere ihtiyacı olduğu günü ona söyleyin. O size teşekkür edecek ve bütün sorularınıza yanıt verecek. (Konu içinde konu anlatacak. Hayli uzun sürebilir bu konuşma.)

Kiliseden çıkın. Nigel, artık dönüş vaktinin geldiğini söyleyecek. Mezarlıktan ayrılın ve "Ravens Lave" tabelasına geri dönün. (Not defteriniz güncellendi.) Oradan da geldiğiniz yoldan şehre dönün ve müzeye gidin. (Artık kasabanın her yerini adınız gibi ezberlediniz, öyle değil mi? İsterseniz kulübenize gidip çektiğiniz fotoğraf ve ses kayıtlarını masanıza yerleştirebilir ve böylece envanterinizdeki fazlalıklardan kurtulmuş olursunuz.)

Müzeye girin. Gişenin önündeki müze haritalarından birini alın ve Profesör Oogle ile konuşun. Masanın üzerinde "Fotoğraf çekmek yasak" uyarısı var. Demek ki paranormal aktivite araştırması için fotoğraf makinemizi kullanamayacağız. (Zaten güvenlik kameraları müzenin her yerinde bizi izliyor olacak ve fotoğraf çekmek istesek anında bir uyarı gelecek.) Şimdi sağdaki kapıdan içeri girin.

müze haritası, museum map

Burası C-3 bölümü. Soldaki dönen ve üzerinde 3 Anglo-Sakson Kralı olan heykeli inceleyin. Aldwulf ve onun iki oğlu olan Ganwulf ve Pendraed hakkında bilgi alın. Üç kral da ellerin de birer taç tutuyorlar. (Bu size birşey anımsattı mı?) Sola dönün ve iskeletin olduğu yere gidin. İskeletin üzerinde P.A. yapın ve analog ses kayıt cihazınızın kaydettiği sesi dinleyin. Sağ-üstte iskelet hakkında bilgi veren panele göz atın. Şehrin farklı yerlerinde bulunmuş olan ve cinayetle ilgisi olan bir "orak", bir "şapka" ve "kitap"ı aklınıza not edin. (Geceleri gördüğümüz kabuslarla bir ilgisi bulunabilir mi?) Hemen altındaki paneli de okuyun. 1924'te bulunan bu iskeletin kime ait olduğunu bilinmiyor. Envanterinize "Cinayet İhbar Hattı'nın telefon numarası eklendi. Göz atın. (Bu numarayı oyunun sonlarına doğru arayacağız.) En sağda cinayet delilleri olan "şapka", "orak" ve "kitap'a göz atın. Kitabı uzaktan okuyun. Ager Evi ve Northfield Kilisesi hakkında bilgi edinin.

Sola doğru ilerleyin. Köşedeki panelden "Saxton Mağaraları" hakkında bilgi edinin. Hemen altındaki "Emily Travel's" hakkında bilgileri okuyun. Onun 1940'lı yıllarda burada kayboluşu ve bu mağaralarda öldüğünün düşünüldüğü hakkında bilgi edinin. (Mağarada konuştuğumuz hayalet olabilir mi?) Sağda Emily'nin gözlüğüne göz atın ve gözlüğün altındaki karttan onunla ilgili bilgileri okuyun. En sağda Saxon yapıları hakkında bilgi edinin. Hemen altında Edwardo De Molina'nın gizemli ölümü hakkında yazılanları okuyun. Alttaki bina şemalarını inceleyin. Sağda dev bir Saxon şehir haritası var. İnceleyin. Haritanın ortasındaki deliği yakından inceleyin. Burada güvenlik kamerası yok. Gizlice haritanın bir resmini çekin. Haritanın yanındaki bilgi panelinden Anglo-Sakson'lara ait kayıp bir hazinenin varlığı hakkında bilgi edinin. (Yazının hem üstünü hem de altını okuyun.)

Şimdi sola doğru ilerleyin. Yanınızdaki duvarda bir kadın portresi var. Onun gözlerini yakından inceleyin. (Aynı tablo, bu oyunu hazırlayan Jonathan Boakes'in "Dark Fall: Lost Souls" adlı diğer oyununda da vardı ve bu kadının baktığı yerde illa bir ipucu çıkıyordu.) Solda kitapların bulunduğu alana ilerleyin. "Olden Families of Anglia" kitabını okuyun. Hımmm. Mezarlıkta rastladığımız Bay Apple'nin kökeni oldukça eskiye dayanıyor. Birinin elinde orak olan 4 kişilik bir resme dikkatli bakın. Ager Kardeşler... (Bu yüzler, her gece kabuslarınıza daha da fazla girecek!) Sonraki sayfada, sağda üzerinde "üç taç" bulunan sembolü yakından inceleyin. Ager ailesi hakkında daha fazla bilgi alın. Kitabı okuduktan sonra, sağda Çeltik Köşesi'nde gördüğümüz ve üzerinde semboller olan kitabın aynısı var.

Kütüphanenin solunda bir "Trilobit" fosili var. Onu inceleyin. Sola doğru devam edin. Kelebek koleksiyonlarının, bir teleskopun ve bir maskenin olduğu bir yere geldik. İyk! Yakınımızdan bir hayalet geçecek.! Teleskopu inceleyin ve hakkında bilgi edinin. Sağdaki kapıyı kontrol edin. (Bu kapı, ilerde oyunda aktif olacak.) Teleskopun solunda bulunan ve bir Sakson savaşçısına (dönen 3 kral heykelindeki Ganwulf'a) ait olan maskeyi (oyunun başlangıcında gördüğümüz demir kaskı) kontrol edin ve hakkında bilgi alın. Yandaki "el" işaretine tıklayarak Northfield Kilisesi'ne ait videoyu izleyin. Sola doğru ilerleyin. Sinema odasında Saxton şehri ile ilgili filmi izleyin. Odadan çıkın. Kapının üzerindeki güvenlik kamerasını inceleyin. (İlerde bu köşe oyunda bize lazım olacak.) Sola doğru ilerleyin. İntihar eden birine ait olan kemendi inceleyin. Sağdaki düğmeye basıp bu kementle intihar eden "Edwardo De Molina" hakkındaki bilgileri dinleyin. Kemendin üzerinde ses kayıt cihazını kullanarak kayıt yapın ve o kaydı ve Edward'ın kendini asarken çıkardığı o sesleri dinleyin. (Acaba kiraladığınız yazlık kulübe, Edward'ın intihar ettiği yer olabilir mi?)

Sağ köşedeki üzerinde "Piano Time" adlı bir plak hakkında bilgi edinin. (Bu plak oyunun ilerleyen bölümlerinde tekrar karşınıza çıkabilir.)

Sağa doğru ilerleyin. Bir asansör var. Asansörün düğmesine basın ve içeri girin. 2. katın düğmesine basın. Burası 2. kat. Sağa doğru ilerleyin. Üstte bulunan 3 armayı inceleyin. (Kilisedeki gördüğümüz üç armayla yakından bir ilgisi olabilir mi?) Koridorun sonuna kadar ilerleyin ve kargalar ağacına tablosuna yakından bakın. (Bu resmi başka nerelerde görmüştünüz? Yaşadığınız kulübede ve Karsweller'in evinde.) Resim üzerinde analog ses kayıt cihazını kullanın ve kayıttaki karga seslerini dinleyin. Sağdaki panelden "el" işaretine basarak kargalarla ilgi filmi izleyin. Soldaki Nefertiti büstünü ve büstün üzerindeki sembolü inceleyin. Asansöre dönün ve bu kez zemin kat için 0 düğmesine basın. Tam zemin katı gezecekken müzenin 10 dakika sonra kapanacağı hakkındaki zili duyacaksınız. Asansöre binip tekrar 1. kata dönün ve müzeden çıkın.

Nanny Noah, bizi bu akşam çaya davet etmişti. Onun evi, müzenin az gerisinde. Kapısına geldiğiniz zaman zaten köpeğinin sesini duyacaksınız. İçeri girin. Nanny mutfakta. Onunla konuşun ve beraber çay için. (Çaylarınızı içerken odadaki resimleri otomatik olarak izleyeceksiniz.) Nanny'le konuşmaya devam edin. O, size bir "hayalet çekici" verecek. Bu çekiçle kötü amaçlı ruhlardan ya da hayaletlerden korunabileceğinizi aklınıza yazın. Konuşma sonunda en alttaki seçeneğe tıklayarak kilisede pederin verdiği bildiriyi Nanny'e verin.

Nanny, daha sonra el falımıza bakacak ve sana geleceğin hakkında bazı şeyler söyleyecek. Onunla konuşmanız bitince gece olmuş olacak. Ay, Saxon şehri üzerinde yükseliyor. Muhteşem!!! Otomatikman kulübenize döneceksiniz. Yatak odasına gidin ve çektiğiniz fotoğraf ve ses kayıtlarını masaya bırakın. Yatağınıza tıklayın. Yorganın altında bir makas bulacaksınız. (Acaba biri sizi olayları araştırmamanız için korkutmak mı istiyor?) Makası oradan alın ve yatağınıza uzanın.

Bu gece saat üçte uyanacaksınız tekrar ve not defterinizde yapmanız gereken işler listesine yenileri eklenecek. Aşağı inin. Banyo kapısından tıkırtılar geliyor. Kapının yanına gidin. Biri kapıyı sallıyor. (Not: Bu geceki bölümü gece gece tek başınıza oynamayın. Çünkü oyunun en ürkütücü bölümlerinden birisi!!!) Kapının anahtar deliğinden içeri bakın ve bir gölgenin geçişini görün. Kapıyı açın ve içeri girin. İyk! Duvardaki o gölge de kimin!!! Işığı yakın. Oh. Sadece cansız mankenmiş. Lavabonun içindeki saçları gördünüz mü? Birisi burada tıraş mı olmuş? Lavaboya tıklayın. İykkkk!!! Işıklar söndü! Karanlıkta kulağınızın dibinde o sesleri çıkaran şey de ne! Boşa oynamayın bu oyunu gece gece demedim öyle değil mi Işıklar geri geldiğinde o saçların hepsi gitmiş olacak. Aynanın üzerinde bir resim çekin. Koridorun sonuna gidin ve eskiden kapı olan alanda P.A. (cihazlarınızla paranormal araştırma) yapın. Kaydettiğiniz yeni sesi dinleyin. Birisi "Christina" diyor. (Christina da kim?) Salona dönün. Sağdaki koltuğun üzerinde de P.A. yapın. Çektiğiniz fotoğrafta koltuğun üzerinde oturan kadın silüetini gördünüz mü?Yazlık kulübenizden çıkın. Kapının yanındaki boruya sıkıştırılmış mektubu okuyun. İstasyon şefinden bu gece istasyondaki bazı paranormal olayları incelemeniz için bir davet mektubu. Saxton İstasyonuna gidin. (trenyoluna değil, size kargo gelen yere. Antikacı dükkanının hemen ilerisinde.) İçeri girin ve duvardaki resimleri gece görüş kameranızla tekrar inceleyin. Tren garında bekleyen hayalet yolcuları görün. (Tren kazasında ölenler olabilir mi?) Gece görüş kamerasından çıkıp bu kez resim çekin. İlk geldiğinizde gördüğünüz fotoğrafta şimdi bazı hayaletler de görünüyor. Analog ses kaydedicisini kullanın ve bu yeni kaydettiğiniz sesi (tren sesini) dinleyin.

The Bear'a gidin. Hatırlayın, Bob Tawny ile bu gece burada buluşmak üzere sözleşmiştiniz. Onunla konuşun. Bob, sana "The Legend of Grindle and Ganwulf" adlı bir kitap verecek. (Ganwulf, müzede gördüğümüz üç dönen heykelden birinin adıydı.) Kitabı oku. Kitabın sonunda bu kitabın ona biricik aşkı Nanny Noah tarafından hediye edildiğini gösteren yazıyı oku.

The Bear'dan ayrıl. Şimdi gündüz gittiğimiz kulübeye bu gece tekrar gitmemiz gerekiyor. Demiryolunun sonundaki kiliseye doğru yola çık. Yol boyunca diğerleriyle konuştuğun şeyler hakkında birçok şeyi hatırlayıp parçaları bir araya getirmeye başlayacaksın. Tren garından geçince kötü ruhlarla karşılaşacaksın ve sana engel olmaya ve zarar vermeye çalışacaklar. Onların üstünde Nanny Noah'ın verdiği "hayalet çekici'ni kullanıp onları dağıtmalısın. (Hayaletler üzerine geldiklerinde her hayaletin üstünde bu çekici kullan.) Az sonra o siyah duman kaybolacak. (Hemen sevinme!) İlerlemeye devam et.

Mezarlığa girmeden önce, etraf çok karanlık olacağı için gece görüşü kameranı kullanarak ilerlemelisin. Sağa dön. Kiliseye doğru git ve yine demir içeri gir. Bay Apple'nin masanın üzerine senin için bıraktığı kitabı ve mektubu oku. Sola doğru ilerle. Siyah duman, buradan öteye geçmene engel oluyor. Önce kötü ruhları defetmelisin.

Last Crown Book 1, kitap

Kitapta siyah dumandan korunman için 5 elemente ihtiyaç duyduğun yazıyordu. Kiliseden dışarı çıkıp o bitkileri topla. Bitkilerin yerleri şöyle:

5 Element a 5 Element b

5 Element c 5 Element d

5 Element e

Şimdi resimdeki demir sürgülü ve kapalı olan kapının yanına git ve o bitkileri alttaki resimde görüldüğü gibi kapıya sırala:

Kilise Kapısı, gece

Artık siyah duman, seni tamamen rahat bırakacak. Şimdi kilisede dolaşmak serbest. Ama önce kilisenin kapalı olan bir kapısı daha var. O kapıyı bul. Soluna bak. Yerdeki heykelin kırık parçası olan "eli'ni yerden al. Açık olan kapıdan tekrar kiliseye gir. Nicholas Gurney'in üzerinde heykeli bulunan mezarına tekrar git. Heykeli incele. Heykelin üzerindeki taş levha üzerinde tekrar P.A. yap. Heykelin üstünde bir ışık oluşacak. Tekrar "O, benim ellerimi aldı. Onlar benim armalarımı aldı." sözünü duyacaksın. Şimdi bulduğun parçayı heykelin üstüne yerleştir. Sıra armalarda. Geçen gelişimizde 3 arma görmüştük. Onların resmini çek ve heykelin önündeki panele bu resimleri yerleştir. (Biri kapının dışında, biri iki kadın olan bir taş tablette, biri de arkadaki sıralardan birinde.)

mezar, taş tablet, panel

Şimdi büstün üzerinde gece görüş kameranı tekrar kullan ve Nicholas Gurney'in sözlerini dinle. (Benzin, saç ve kargalar ağacı?!) Nicholas'ın ruhu artık özgür. Otomatik olarak şehre geri döneceksin. Not defterinde yapman gereken işler listesi güncellendi.

Şimdi müze yolundan Nanny Noah'ın evinin kapısına git. Kapının yanındaki küreği al. Şimdi geriye dön. Işık gelen pencereyi kürek yardımıyla aç. Pencereden içeri gir. Unutma, burası bodrum. Sağdaki raflardan (üzerinde 40A yazan) elektrik sigortası al. Sola doğru ilerle. Tuvaletin kapısından içeri gir. Yerdeki çöp kutusunu kontrol et ve çöp kutusunun içindeki eski gazeteyi oku. Gazetede daha dün konuştuğun ve birlikte yemek yediğin Bay ve Bayan Karswell'in (Katherina ve Robert'in) 20 yıl önce yangında öldüklerini ve Agers Evi'nin açık artırmada satıldığını öğren. (Peki senin konuştuğun o insanlar kimdi? Hayalet mi!!!) Ekranın alt tarafındaki aynada P.A. yap ve orada bir hayalet varsa onunla iletişim kurmaya çalış. Kapıda küçük bir kız çocuğunun hayaletini göreceksin. Onunla iletişim kurmaya devam et. Çektiğin fotoğrafa göz at ve yeni kaydettiğin sesi dinle.

Tuvaletten çık. Ekranın üst kısmındaki asansöre doğru ilerle. Asansörün içinde hayalet kızı göreceksin. Asansör, şu anda kullanılabilir halde değil. Sola dön ve ekranın alt kısmına doğru ilerle. Sola dön. Burası gözetim odası. Kendi kendine çalışan fotokopi makinesinden çıkan kağıttaki resme bak. Sağdaki odaya gir. Monitörlerle dolu duvara bak. Alttaki monitörden müzenin içini izleyebilirsin. Farklı bir yeri izlemek için monitörün yanındaki düğmelere bas. Soldan 4. düğmeye bas. Bir hayalet göreceksin. Tekrar bak. Yazarkasanın yanındaki bir nota odaklanacak:4-5-8-1. Bu şifreyi unutma. Sağındaki elektrik güç kutusunu kontrol et. Şimdi az önceki şifreyi bu kutunun girişinde gir, yani 4581. Güç kutusu açılacak. Eski sigortayı üzerine tıklayarak çıkar ve envanterindeki yeni sigortayı tak. Şimdi tüm ışıklar yandı ve asansör, çalışabilir durumda.

Asansöre geri dön ve 1. kata çık. (Artık rahatça fotoğraf çekebilirsin.) Sağa dön ve intihar için kullanılan kementin resmini çek. Sola doğru ilerle. Kaskın (demir maskenin) ve sağdaki Tribolit fosilinin resimlerini çek. İskeletin bulunduğu odaya gel ve üzerinde P.A. yap. İki kez sağa doğru ilerle ve dönen üç kral heykelinin resmini çek. Şimdi tablonun üzerindeki duvarı incele. Bir hava deliği var. Bir gürültü geldi. Orada kimsenin olup olmadığını sor. Lucy'le karşılaşacaksın. Onunla konuş. Kelebek odasında Lucy'nin yanına gel ve konuşmaya devam et. EMF Metreyi Lucy'e ver. O senin için ölçümler yapacak.

Teleskopun solundaki odaya gir. (Eskiden bu oda, kilitliydi hatırla.) Yerdeki tabloları incele. Bu Net Hut planı, Frederick Ager tarafından yapılmış. (Yine mi Ager'ler!!!) Soldaki çekmeceleri yana doğru kaydır. Bir geçit açılacak. Sağa dön. Bir çocuk ağlaması duyacaksın. Işık giren gözetleme delikleri var. Deliklerden bak. Odadan çık ve bu kez sol tarafa dön. Burdaki deliklere de göz at. Tablonun önünden geçen hayaleti fark ettin mi? Yerdeki kutuyu incele ve aç. Resim ve gazete küpürüne göz at. (Melodi sesini duymalısın.) Nigel, bir ses duyup irkildi. Sağa dön ve geldiğin yerden çık. Bir cep telefonu melodisi duyacaksın. Sağdaki odaya geri dön ve çift gözetleme deliğinden tekrar bak. Lucy, telefonda gizlice biriyle konuşuyor!!! Lucy'nin yanına dön ve onunla konuş.

Asansöre geri dön ve bu kez 2. katın düğmesine bas. Ama tam çıkarken asansör duracak ve 1. kata geri ineceksin. Anlaşılan hayalet, hala seninle konuşmak istiyor. Asansörün 0 düğmesine basıp bodrum katına geri dön. Tuvalete tekrar git ve gece görüşü kamerası yardımıyla hayaletle ile tekrar konuş ve adının Verity olduğunu öğren. Ondan çirkin adam William hakkında bilgi al. O, seni William hakkında uyardı ve onun tehlikeli olduğunu, buraya senin için gelmekte olduğunu ve senin tehlikede olduğunu söyledi. Biri kapıyı çalıyor. Burayı hemen terk etmelisin. Tuvaletten çık. Asansöre bin ve 2. kata çık. Koridorun sonuna kadar git. Kargalar ağacı tablosunun yanına git. (Bu tablo, Nicholas Gurney tarafından yapılmış.) Tablonun bir resmini çek. Tablo üzerinde gece görüş kameranı kullan. O sırada Lucy yanına gelip seni korkutacak. Resmi incelemeye devam et. Ağacın üstünde bir sembol ortaya çıkacak. Gece görüş kamerasında bakıyor haldeyken bir resim de şimdi çek. Asansörle aşağı in. Girdiğin pencerenin yanında Lucy ile şimdilik vedalaş. Otomatikman yazlık kulübene döneceksin.

Bir ses duyacaksın. Mutfağa git ve Eduardo De Molina'nın günlüğünü tekrar oku. Günlüğün sayfalarının değiştiğini fark edeceksin. Kargalar resmi var. 1952'nin 3, 11 ve 18. Nisan aylarında Dr. Black'ın (hani sahilde resim yaparken gördüğümüz) Christina'yı muayene ettiğini öğren. Mutfaktan çık. Kapı çalıyor. Kapıyı aç. Gelen, Lucy. İçeri girin. Lucy ile tekrar konuş ve onunla bu evin içindeki farklı atmosferden ve paranormal aktivitelerden bahsedin. O, sana (önceden de müzede okuduğun gibi) bu evde bir intihar yaşandığından bahsedecek. Masanın üzerindeki bilgisayarına tıkla. Ondan masadaki bilgisayarın kameralarını evin içine yerleştirmesi için yardım iste. Monitörü incele ve şifre giriş yerine tıkla. Nigel, şifre olarak şirketinde kullandığı e-posta adresini girecek.

Şimdi, bütün kameralara netlik ayarı yapmak gerekiyor. Ayarlamamız gereken dört kamera ve ekranda da dört kamera alanı var. Sırasıyla onlara tıkla. Her kamera ayarında önce sağa, sola, aşağı, yukarı diyerek Lucy'e talimat vereceksin. Solda dokuz kutusu olan bir kare var. Işık yanan yer, kameranın şu anki konumu. Tek tek sırasıyla bütün konumları dene. Doğru konuma geldiğinde aynı ayarı netlik ince ayarı için de yap. Her kareyi aşağıdaki gibi sıralarsak;

123
456
789

1. kameranın yön ayarını 9, netlik ayarını 4, 2. kameranın yön ayarını 6 ve netlik ayarını 1, 3. kameranın yön ayarını 8 ve netlik ayarını 4, son olarak da 4. kameranın yön ayarını 2 ve netlik ayarını 9 olarak ayarla. Şimdi ekranda kulübedeki 4 farklı alanı da aynı anda izleyebiliyorsun. Her kameranın sağındaki göstergede o alanda paranormal aktivite varsa gösterge yüksek bir seviyeye çıkar ve hemen o kameraya bakman gerekir. Bir kameradan çıkıp ana kamera ekranına dönmen için sağ-üstteki çarpıya basabilirsin. 1. kamera banyoyu, 2. kamera yatak odanı, 3. kamera koridor ve mutfağı, 4. kamera ise balkonu gösterir.

Koridorda paranormal aktivite seviyesi yükselince 3. kamerayı tıkla. Gördüğün bütün uçuşan saydam küreleri tespit edip imleç ile işaretlemelisin. (Toplam 5 saydam küre) 5. küreyi de işaretleyince duvarda sırtı sana dönük bir erkek silüeti göreceksin. (Ya da devrilmiş bir tekerlekli sandalye)

Banyoda bir ağlama sesi ve küvetin içinde bir kadın silüeti göreceksin.

yatak odası, paranormal aktivite

Yatak odasında pek fark görünmemektedir. Ama yinede burada farklar var. Biz, bu odada paranormal aktivite tespit ettiğimizde aşağıdaki resimdeki farkları bulup üzerine tıklıyoruz: (Toplam 6 fark. Fark bulmayı başlatmak için ekranın sağ üst köşesindeki yatak odasının küçük görüntüsüne tıklayacağız.) 6 farkı da bulunca ekranda yatağın üstünde oturan bir siluet göreceğiz. (Ya da devrilmiş bir tekerlekli sandalye)

Balkondaki aktiviteler, ancak yatak odasındaki farklar bulununca ve koridordaki küreler tespit edilince görülebilir. Burada paranormal aktivite göstergesi en üst düzeye çıktığındaLucy ile konuşun. O, EMF Metre ile balkonda ölçüm yapacak. Orada atmosferin güçlü bir şekilde farklılaştığını fark edeceksiniz. Oradaki ruhla iletişim kurmak için ona sorular sormayı deneyin. "Kendini göster!" dediğinizde, tavandaki kirişlerin üzerinde küreler göreceksin. Daha sonra Lucy, evine gidecek ve EMF metreni sana geri verecek. İçeri gir. Yatak odasına git ve yeni materyalleri masana yerleştir. Cihazları ise pencerenin pervazına yerleştir. Yatağına tekrar dön ve uyumaya devam et. Yine karabasan göreceksin. (Duvardaki tabloda gördüğün resim sana tanıdık geldi mi?)

1. Gün2. Gün3. Gün4. Gün5. Gün ❯

Akhenaton'un Diğer Yazıları ❯❯






Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
 
 
19 Ağustos 2007 itibariyle, toplam: 48263887 ziyaretçi (122327915 klik) tarafından görüntülenmiştir. Online ziyaretçi rekorumuz, 4626 kişi. (5 Eylül 2010)

gizli, gizli ilim, ilim, gizli ilimler