Tomb Raider 4: Last Revelation (Tam Çözüm), I
 

Tomb Raider 4: Last Revelation (Tam Çözüm), I

Hazırlayan: Akhenaton

1. Angkor Wat

Bulunacak secret sayısı: 8

İlk iki bölüm, oyunu nasıl oynayacağınıza dair bir eğitim niteliğinde. Amcanız Werner Von Croy ile, Kamboçya'nın kuzeybatısındaki Siem Reap şehrindeki Anktor Wat Tapınağı'ndasınız. Bu tapınak, 12. yüzyılın başlarında Hintliler (ve budistler) tarafından Khamer kralı II. Suryavarman için  hem tapınak, hem de başkent olarak inşa edilmiştir. 2,5 kilometre2lik bir alana sahip olan bu tapınak, bu hâliyle dünyanın en büyük tapınağı durumunda olup şu anda UNESCO'nun "Dünya Mirası" listesinde yer alan dünyanın 8. harikasıdır.

Aslında bu bölüm, bir bakıma bir flashbeck. 1984 yılındayız ve Lara, henüz 16 yaşlarında. amcanız, bu bölümün başında, size görevinizin ne olduğunu anlatan küçük bir konuşma yapacak. Konuşmadan sonra, aslan heykelinin olduğu yere kadar amcanızı takip edin ve konuşmasını bitirmesini bekleyin.

İlk secret, mağaranın içindeki kayalıkların hemen arasında. P tuşuna basarak gelen menüden istatistikleri seçerek şimdiye kadar kaç "secret" topladığınızı görebilirsiniz. Bölümlerdeki secretlerin hepsini bulunca, izleyeceğiniz başka bir alternatif yol çıkıyor ve burada daha gelişmiş silah ve mühimmat bulabiliyorsunuz. Tekrar amcanızı izleyin. Amcanız, tuzağı kapatıp ileri ilk atlama yerine doğru gidecek. Bu, bizim ilk dersimiz: Kısa atlama. Bunun için yapmanız gereken, ALT ve YUKARI OK tuşlarına aynı anda basmak. Tabii bu ileri doğru atlarken. Aynı şekilde geriye doğru parende atıp atlarken ALT+AŞAĞI OK'u, sağa parende atarken ALT+SAĞ OK'u, sola parende atarken de ALT+SOL oku kullanacaksınız. Ne yazık ki mousenin hareketlerde hiçbir işlevi yok. Atlama hareketlerinde dikkat etmeniz gereken, atlayacağınız noktayı çok iyi ayarlamak. Özellikle yüksek yerlerde atlama noktanızı tespit ederken ileri geri hareketlerinizi YUKARI-AŞAĞI OK tuşlarıyla değil DELETE ve PAGEDOWN tuşları ile ayarlamak. SAĞ ve SOL OK'lar ise gideceğiniz yönü belirlemek için dairesel olarak ince dönüşler yapmanıza olanak veriyor. Bu bölümde bu hareketleri el alışkanlığı kazanana kadar bol bol tekrarlamanızı tavsiye ediyorum.

İlk atlama yerine gelmeden önce havuza inip oradan 2. SECRET'i (altın kurukafayı) alalım ve sonra atlama yerine geri dönelim. ALT+YUKARI OK'la karşıya geçip amcamızın yanına gidelim. O da ne: Bir yabandomuzu! Bu bölümde henüz silahımız yok. Bu yüzden amcamızın elindeki bıçakla yabandomuzunu öldürmeden önce kendimize GÜVENLİ BİR NOKTA arayalım ki bizi yaralayıp öldürmesin. Örneğin şu an en emin yer, ilk geldiğiniz noktaya tekrar atlayıp amcanızın yabandomuzunu öldürmesini beklemek ve sonra tekrar atlayıp amcamızın yanına dönmek. Tekrar amcamızı takip edelim. Ama daha önce merdivenlerden aşağı inip bir köprünün altındaki 3. SECRET'i alalım. Şimdi uzun atlama için ilk atlama noktasına gidelim. Uzun atlamaları koşarak gerçekleştireceğiz. Bu atlayışları öğrenmek, biraz zamanınızı alabilir. Önce atlama noktamızdan 3-4 metre geriye gidip YUKARI OK tuşuyla hızla koşup ivme kazanacağız ve tam atlama noktasına geldiğimizde ALT ve YUKARI OK tuşlarına beraber basacağız. İlk birkaç denemede başarısız olsak bile ellerimiz, yavaş yavaş ustalık kazanacak. Son atlama dersinde ise ara daha da uzun. Bu kez de geçenki YUKARI OK'la koşup ALT+YUKARI OK'a aynı anda basacağız ve hemen CTRL tuşuna basacağız. CTRL, bizim oraya tutunmamızı sağlayacak. Elimizi bu tuştan çektiğimiz anda aşağı düşeceğimizi unutmayalım ve hemen YUKARI OK tuşuna basıp kendimizi yukarı çekelim. Nasıl, öğrenmeye başlıyoruz oyunu yavaş yavaş, değil mi?

Şimdi bir platformun üzerinden duvara tırmanacağız. Tırmanmak için yüzümüzü tamamen duvara dönüp CTRL tuşuna basacağız. Eğer duvar yüksekse, önce ALT tuşuyla yukarı doğru zıplayıp hemen CTRL tuşuna basıp oraya tutunacağız ve bu tuştan elimizi hiç çekmeyeceğiz ki düşmeyelim. Sonra da YUKARI OK tuşına basıp kendimizi yuları çekeceğiz. Tabii bu, basit tırmanmalar için geçerli. Şu anki tırmanacağımız yerde kendimizi yukarı çekmek için bir alan olmadığı, sığacağımız bir yer bulunmadığı için, ALT tuşuyla atlayıp CTRL ile de tutunduktan sonra, elimizi yine CTRL'den hiç çekmeden SAĞ ya da SOL OK tuşlarıyla kendimizi yukarı çekebileceğimiz büyüklükte bir alana kadar yan yan gidip sonra da YUKARI OK ile kendimizi aşağı çekmek.

Tekrar amcamızı izlemeye devam edelim ve onun indiği yerden aşağı inelim. Havuzun kenarına geldiğimizde geçidin kapalı olduğunu görüyoruz. Amcamız, bizden yüzüp karşıya geçmemizi ve bu kapalı geçidi içerdeki manivelayı kullanarak açmamızı istiyor. Yüzmek için ALT ve yön tuşlarını kullanacağız. Tabii burada nefes problemimiz var. Mavi gösterge dolana kadar su yüzüne çıkıp nefes almazsak, o gösterge yerini kırmızı göstergeye bırakıyor; yani hayat göstergesine ve can kaybetmeye başlıyoruz. Bunun için yüzerken sık sık suyun üstüne çıkmayı ihmal etmeyin. Geçitten önce ufak bir işimiz var: SECRET 4 ve Sağlık mühimmatları. SECRET 4, havuzun tam ortasında. Suyun altında dar bir geçit olmalı. Oraya doğru yüzerek iki sağlık mühimmatı alacağız. SMALL MEDIPACK ve LARGE MEDIPACT. Eğer yaralanırsanız, sizi iyileştirmek için bu paketleri kullanın. Ama gerekmedikçe kullanmayın. Bunun için ESC tuşuna basıp bu nesnelerden birini seçmemiz ve USE seçeneği üzerindeyken ENTER'e basmamız gerekiyor. Şimdi geri dönelim ve şelalenin solundaki tarafa yanaşıp CTRL tuşuyla havuzdan çıkalım.Manivelanın tam önünde durup CTRL tuşuna basarak kolu çevirelim. Böylece geçit açılacak ve amcamız yanımıza gelecek.

Amcamızı izlemeye devam edelim. Açmamız gereken 2. bir geçit daha var. Ama bu kez yüksek bir duvarda. Bazı duvarlar, Lara'nın tırmanabileceği bir özellikte. Oyunu öğrendikçe bu tür duvarları bir bakışta tanımanız gerekiyor ki oyunu daha zorlanmadan geçebilesiniz. Malum, amcanız hep yanınızda olmayacak. Yüzünüzü tamamen bu tırmanabileceğiniz kısma dönüp elinizi CTRL tuşundan hiç çekmeden YUKARI OK tuşuna basarak yukarı doğru tırmanın ve çıktığınız yerdeki kolu çevirin ki 2. geçit de açılsın. Şimdi aşağı inmek de mesele. Direkt aşağı atlarsak, canımızdan gidebilir. Ne yapacağız bu durumlarda? Önce bu noktaya gelip tam arkamıza döneceğiz ve AŞAĞI OK tuşuna basar basmaz CTRL tuşuyla çıkrığımız zeminin ucunu yakalayacağız ve yine elimizi CTRL'den hiç çekmeden AŞAĞI OK tuşuyla aşağı ineceğiz.

Amcamızı izlemeye devam edelim. Şimdiki ders, tavana tutunur halde maymunvari ilerlemek. Bu tür tavanları da adımız gibi ezberlememiz ve görür görmez tanımamız gerekiyor. Bunun için önce ALT tuşuyla zıplıyoruz ve hemen CTRL ile tavanda tutunuyoruz. Yön tuşları ile de tavanda ilerliyoruz. Tabii CTRL'den elimizi hiç çekmeden.

Amcamızın peşinden avluya çıkalım. Dikkat. İki yaban domuzu var. Kendimize güvenli bir yer bulup amcamızın bunları öldürmesini bekleyelim ve tekrar avluya dönüp SECRET 5'i alalım. Şimdi amcamızın yanına gidelim. İki aslan heykelinin olduğu kapıdan geçip içerden SECRET 6'yı alalım. Önümüzdeki sivri tuzaklara dikkat... Onlara çarptığımızda hayli can götürüyor çünkü. Amcamız, kapalı bir geçidin önünde duruyor. Tekrar çevirmemiz gereken bir manivela var yani. Bu derste sürünerek ilerlemeyi öğreneceğiz. Hemen solda alçak bir geçit var. Geçitin önüne gelip Ç tuşuna basalım ve sürünerek ilerleyelim. Maniveladan önce soldaki geçitten SECRET 7'yi alalım ve geri dönüp ilerlemeye kaldığımız yerden devam edelim. Bir iskeletle karşılaşacağız ve bir sırt çantamız olacak. Soldaki manivelayı çevirip amcamızın yanına dönelim. Tabii aynı şekilde sürünerek... Amcamızın peşinden açılan geçitten ilerleyelim. Oklaırn vızırdadığı bir koridordan geçeceğiz şimdi. Hiç canımız işlemeden geçmenin tek yolu, sürünerek ilerlemek. Oklar, bize zarar veremiyor.

Geldiğimiz avluda, bölümün son secreti olan SECRET 8'i alıyoruz. Aslanlı bir kapıdan içeri giriyoruz. Şimdi 8 SECRET'i topladığımız için yönümüz değişiyor ve soldaki kapıdan içeri giriyoruz. (ki bu bölüm, daha heyecanlı bol bulmacalı, tuzaklı bir bölüm olacak) Tavanda bir ip olan bir odaya geldik. Hemen solumuzdaki alana çıkalım ve solumuza dönelim. Biraz yüksekte dar bir geçit var. Yüzümüzü bu geçidin olduğu duvara dönüp iyice duvara yaklaşalım ve ALT  tuşuyla yukarı zıplayıp hemen CTRL ile bu dar geçitten tutunalım. Unutmamamız gereken, bu tür dar geçitlerde yukarı çıkabilmek için Ç tuşuna basmamız. Daha önceden YUKARI OK tuşuydu. Geçidin sonuna kadar ilerleyip sağa dönelim.

Karşımızda geçidi açacak manivela var. Ama atlayabilmek için mesafe çok uzun. Bunun için önce tavandaki ipe atlayıp oradan da karşı tarafa geçeceğiz. Peki nasıl? Önce ipe atlayacağımız noktayı seçelim. İpi görüş alanımız, başımızın tam ortası olunca, ayar tamamlanmıştır. Şimdi geriye doğru (yönümüzü zerre kadar ipten çevirmeden) bir adım geri gidelim. Sonra hızla koşalım ve tam balkonun bittiği yerde ALT ve YUKARI OK tuşlarına aynı anda basalım. Havada CTRL tuşuna basıp ipi yakalayalım ve alimizi CTRL'den hiç kaldırmadan SAĞ - SOL OK tuşlarıyla ikinci atlayacağımız yeri belirleyelim. Şimdi bu yöne doğru NOKTA (.) tuşuna basıp ipte iyice sallanalım. Ama maksimum sallanma hızına ulaşmamız için ipten YUKARI ALT tuşuyla aşağıya hafif inmemiz gerekiyor. Tam atlayacağımız noktaya geldiğimizde ALT + YUKARI OK tuşuna aynı anda basalım. İşte bu kadar... (Bu bölüm, 8 Secret'in tamamlandığı alternatif istikamet olduğu için diğer yolda olan havuz, burada yok. Dediğim gibi, şimdiden oyunda heyecan ve aksiyona alışalım. Her kritik noktada F5 tuşuyla oyunu kaydetmeyi unutmayalım. Karşıya atlayınca kolu çevirip kapıyı açalım ve geldiğimiz yoldan geri dönelim. Şimdi açılan geçitten ilerleyip bu bölümü bitirelim...

2. RACE FOR IRIS

Secret Yok

Bu bölüm, amcamızla bitiş noktasına kadar bir yarış yapacağız. Unutmayalım, bu bölüm, tehlikelerle dolu ve geçenki derste öğrendiklerimizi bu bölümde hayata geçireceğiz. Yani bir bakıma bölüm 1'in sözlüsü diyebiliriz buna. Peki kimdir bu İris? Yunan mitolojisinde Thaumas ve Elektra'nın kızıdır. İnanışa göre tanrı ve tanrıçaların habercisidir. Devrin inanışına göre gökle yeri birbirine bağlayan gökkuşağının temsilcisi olan İris, diğer tanrılara haber ulaştırmakla görevlidir. Güneşli havalarda, hafif incecik yağmur yağınca, güzel kız İris, renkli ve süslü elbiselerini giyer, Tanrılardan fani insanlara müjdeli haberler iletirmiş. İşte oyunumuzdaki bu yarış da İris'in onuruna yapılıyor... Özel bir anlamı yok. Lara ile amcası arasındaki ince bir espri...

Bu bölüm, birazcık zor olduğu için, yaptığımız her kritik hareketten sonra F5 ile oyunu kaydedeceğiz. Amcamızın girdiği kapıdan peşinden hızla koşup 2 atlama noktasını geçelim. Daha sonra dar bir koridordan geçip aşağı inelim ve karşıdaki duvara tırmanalım. Sağa kapıdan içeri girelim. Oradan sola dönüp yolu takip edelim. Asma bir köprü var. Altında ise düşersek öleceğimiz sivri kazıklarla dolu bir tuzak. Köprüden hızla koşup karşıya atlayacağız. Ama atladığımız yer, düz bir zemin olmadığı için aşağı doğru kayacağız. Sivri kazıkların üstüne düşmeden yine karşıya atlayacağız ve bu aşamayı 2 defa geçip karşıya ulaşacağız. Unutmayalım, burada atlayacağımız noktaları zamanlamak çok önemli. Ama iyi oldu. Gelecek oyunlar için bize alışkanlık kazandıracağız ve oyunu öğrendikçe daha kolay geçeceğiz çoğu bölümü. İlerlemeye devam edelim. Az sonra amcamızın olduğu havuzun yanına varacağız. Havuza varmadan önceki koridordan girelim. İlerleyip sağa dönelim. Hızla koşup suya atlayalım. (Büyük ihtimalle amcamız, yarışı kazanmak için asma köprüyü kaldırmıştır) Suyun dibindeki bir dehliz var. Oradan yüzerek karşıya ulaşalım. Havuzdan çıkıp kapıya yönelelim. Kapının solunda delik var. Eğer yarışı kazanmak gibi bir niyetimiz varsa bu deliğe elimizi iki defa CTRL ile sokarak kapıyı kapatabilir ve başka alternatif bir çıkış arayabiliriz. Şimdi amcamızın da bizim de yolumuz uzamış oldu. (Tabii amcamızdan önce buraya ulaşabilirsek.)

Kapı kapanınca hemen sağımızda yükselen platformlardan ilerleyerek kapının kapının diğer tarafına geçelim. İki tane atlama noktamız var; çukurun içleri yine sivri kazıklarla dolu olan. (Kapıyı kilitlemeseydik yine geleceğimiz yer...) Bu kısmı geçtikten sonra dümdüz devam edelim ve pencereden atlayıp tavanda ip olan çukuru  geçelim. Hala merdiven varsa, bu demektir ki amcamızdan öndeyiz şu anda. Bir pencereden daha atlayıp kapıları şu anda açık olan demir kapıdan içeri girelim. Dümdüz devam edip karşıya geçelim ve dev heykelin ağzından içeri girelim. Yolu takip edip suların etrafında dönen kırmızı kürenin yanına varalım... İşte birinci bitirdik. Hoş, 2. bitirsek de bir şey değişmiyor. Yolumuz daha uzuyor ve tuzaklarla başetmek zorunda kalıyoruz. Biz, taş tabletteki yazıları okurken, amcamız, sonuncu olmanın verdiği sinirle yanımıza geliyor yumruklarını sıkarak. Lara'nın ısrarlarına rağmen karşıdaki kürenin yanına gidiyor ve gerisi, işte karşınıza gelen kısa filmde...

3. Tomb of Set (Set'in Mezarı)

Bulunacak secret sayısı: 5

Yıllar sonra... Mısır... Günümüz... Lara büyümüştür. Yerli bir Arap rehber ile Set'in mezarında gizemli yolculuğuna devam ediyor.. Seth'in mezarını bulmak için bir yeraltı mağarasına indik.

Bu bölümde ESC ile görebileceğimiz mühimmat envanterimizde pistols gibi bir silah da ekli. (Ki hemen önümüzdeki çukurlardan birinde bir de shotgun (pompalı)  var.) Mümkün olduğu kadar küçük hedefleri pistols ile halledelim. Çünkü mermisi, sınırsız. Shutgun ve diğer silahlar içinse bölüm ilerledikçe bol bol mermi toplayacağız yerden. Yerdeki malzemelerin hepsini toplayalım. Unutmayalım, bu mühimmatların her biri, bizim için hayati önem taşıyor. Bunların yerini de bulmak, size kalmış. Şimdi rehberimizi takip edelim...

Tapınağın girişinden önce ve sağdaki platforma tırmanın ve karşıya atlayıp SECRET9'u alın. Artık Secretler kurukafa gibi görünür yerlerde değil. Bol bol keşif yapmanız gerekiyor. Tapınak kapısından geçip rehberinizin yanına varın. Ardınızdan kapı kapanacak. Sağda aşağı doğru inen bir tünel var. Çukura atlayıp mühimmatları ve SECRET10'u alın. Örümcek resmi olan yerin üstünden yukarı doğru zıplayıp buradan çıkın ve geldiğiniz yoldan rehberinizin yanına dönün. Şimdi, duvardaki 3 deliği teker teker kontrol edin. (Bir tanesi boş) Rehberin solundaki delikte, Horus'un Gözü'nün bir parçasını almanız için az önce atladığımız çukurda kumlar yükselecek. Şimdi tekrar oraya gidin ve Eye Piece (Horus'un gözünün yarım parçasını) alın. Tabii yandaki sağlık mühimmatını da. Rehberin önündeki kapı açılacak. Rehberinizin peşi sıra Horus'un Gözü'nün diğer parçasını almak için odaya girin ve rehberinizin tuzağı halletmesini bekleyin. Tuzak kapandıktan sonra diğer parçayı da alın ve envanterinizden bunlardan birini seçip COMBINE (BİRLEŞTİR) seçeneğine tıklayın. Artık elimizde Horus'un gözü oldu. Şimdi odadan çıkın ve solunuzdaki kapalı duran geçide doğru yürüyün. Göz sembolünün tam karşısında durup CTRL'ye basın ve USE (Kullan) Seçeneğini seçin. Geçit açılacak. İçeri girmeden önce yapacak bir işimiz daha var. SECRET11'u almak. Bunun için odadaki yüksek yere tırmanıp tavandaki iple karşıdaki platforma atlayın. Dehlizden içeri adımımızı atar atmaz SECRET11'i de almış oluyoruz. (Eğer canınız macera arıyorsa, üstte tuzaklarla dolu bir yer var. Önce bir köpek size saldırıyor, ardından iki tanesi daha. Dehlizin en sonunda iki çukur var. Orda Uzi'yi alın -ki daha gelişmiş bir silahtır- ve sağdaki çukurdan ilerleyip kumla dolan odaya geri gelin.) Şimdi rehberinizin yanına geri dönün ve az önce açtığımız geçide doğru ilerleyip rehberinizi takip edin. Karşınıza çıkan siyah renkli, kırmızı gözlü köpekleri öldürün.

(Bildiğiniz gibi köpek, Eski Mısır'da kutsal sayılıyordu. Onlar için mezarlar yapılıyor, bu mezarlar kutsal kabul ediliyordu. Bunun yanı sıra bu siyah köpeklerin, bölüme adını veren Set'le de ilgisi olabilir. Çünkü Eski Mısır inancında Set, çöl, fırtına ve kaos tanrısıdır. Kötülüğün sembolü kızıl saçlara ve gözlere sahip olan Set'in başı, diğer tanrılar gibi bir hayvan ya da insan şeklinde değildir. Fakat hayvan olarak tasvir edilirken, oğlu Anubis gibi Set de "siyah bir köpek" olarak tasvir edilmektedir. Bu şekliyle halkın içinde gezinerek onları Horus'a karşı kötülüğe sevk etmeye çalışır. Eski Mısır'da bazı yerel tanrıların hakimiyet sahaları, zamanla genişlemiştir. Bunun en tipik örneği Deltada Busiris eyaletinde bir ağaçla temsil edilen bitki ve ölüler ilahi Osiris'in ta Güney Mısır’a kadar gidisidir. Buradan önce Memfis'e giderek, yerel ölü ilahi olan Anubis'in yerine geçmiş, sonra da Yukarı Mısır’'a Abidos'ta köpek sekline girerek ölüleri korumuştur.)

Şimdi hiyerogliflerle süslenmiş siyah labirentten içeri girelim. Dev bir sfenksin olduğu odaya geleceğiz. Ama bu yükseklikten aşağı inmemiz mümkün değil. Rehberimiz, bize aşağı doğru inen bir yol gösterecek... Onu takip edelim... Havuzlu bir odaya geliyoruz. Rehberimiz, elindeki meşaleyle bu yanıcı suyu alevlendiriyor. Dümdüz devam ediyoruz. Rehberimiz devam ederken, biz, yeşil bir ışık vuran yere doğru yürüyüp başka bir havuzlu odaya geliyoruz. Sağdaki koridordan ilerleyip kum saatinin olduğu odaya geliyoruz. Ama kapısı kapalı. Önümüzde bir ip var. O ipi bir kez çekelim. Rehberimizin önündeki kapı da açılacak ve bulunduğumuz yerin tam altındaki havuzu da ateşe verecek. Bunun sebebi, bulunduğumuz odada karşıda bulunan kapının düzeneği, sadece belirli bir zemine basınca açılması. İşte o zeminler, rehberimizin yaktığı ateş sayesinde ışıklı olarak gözüküyor. Yapmamız gereken, bu işaretli yerlere zıplayarak karşıya geçmek. Her doğru atlayışımızda karşıdaki meşalelerden birisi yanacak. Her doğru atlayışta F5'le oyunu kaydetmenizi öneririm. Çünkü bu tür atlayışlara alışkın olmadığınız için henüz, sizi azıcık zorlayabilir bu bölüm... Size tavsiyem, atlayışları işaretli zeminin tam ortasından yapmanız. Uzun atlayışlar değil; ALT+YUKARI OK ile kısa atlayışlar yapmalısınız ve her işaretli zemine zıplayışınızda asla o alanın dışına çıkmamalısınız. Her doğru atlayışınızda bir meşale daha yanacak. Meşaleler sönmüşse, ipi çekip baştan başlamanız gerekiyor...

En son işaretli yere ulaştığınızda kapı açılacak. İçeri girin ve kum saatini (timeless sands, "Zaman'ın Kumları") alın... (Alaaddin filmindeki "Zamanın Kumları"nı hatırlayın) ) Açılan kapıdan aşağı doğru ilerleyin. İşte büyük sfenksin yanına indik... İsterseniz şimdi 2 secreti bulalım önce... Sfenksin hemen solundaki bölmeye çıkalım. Sağımızda kapalı bir kapı var. SECRET12, içerde. Tam karşımızda merdiven gibi tırmanabileceğimiz bir yer var. Buradan en tepeye çıkalım ve oradaki manivelayı çalıştıralım. Az önce gördüğümüz kapalı kapı, şimdi açıldı. Ama hemen inmeyelim. Yüzümüzü sfenkse dönüp sağ sağ küçük adımlarla gidelim ve sfenksin üzerindeki düz alanı atlayalım. Oradan çevresini dolaşacak şekilde 2 çapraz atlama ile sfenksin karşı tarafına geçelim ve SECRET13'ü (ve mühimmatları) alalım. Geldiğimiz yoldan geri aşağı inelim ve açılan kapıdan SECRET12'yi de alalım. Şimdi aşağıya doğru uzanan bir geçitten ilerleyip rehberimizin yanına varalım. O da ne! Rehberimiz, birden korkup kaçıyor! Yalnız başımıza kaldık yani... Biz, ilerlemeye devam edelim. Geldiğimiz odada tam karşıya tırmanıp kum saatini heykele yerleştirelim. Bütün kumlar boşalıp sfenksin ağzından bir yol açıldı. Sfenksin yanına geri dönüp geçitten içeri sürünerek ilerleyelim. Burada oyunu kaydedelim. Çünkü bir sonraki bölümün ilk secreti burda...

4. Burial Chambers (Mezar Odası)

Bulunacak secret sayısı: 5

Kayarken, odaya düşmeden rampanın ortalarında alt tuşu ile zıplayın ve kenara tutunun yukarı çıkın. SECRET14'ü aldınız... (Az ilerde de can mühimmatı var) Soldaki manivelayı kullanın. Kapı açıldı. Ama dikkat. Tuzaklarla dolu bir yerdeyiz. Açılan kapıdan aşağı kayın ve hemen yerdeki yıldızı alıp sol açık tarafa sıçrayın. Yoksa sivri kazıklar, sizi öldürebilir. (SECRET15) Mühimmatı da aldıktan sonra, açılan kapıdan aşağı kayıp ilerleyin. Az ilerde bir tuzaklı yer daha var. Geçidin tam önünde durun ve tam kazıklar çekildiği anda ALT+YUKARI OK ile ileriye atlayıp tuzağı geçin. İlerleyip sağa dönün. Burda aklınızın bir köşesine şunu yazın: Kimi vazoların içinde mühimmat ve cephane var. Onları pistols ile ateş ederek parçalayın ve çıkan mühimmatları mutlaka alın ki ilerde cephanesiz ve sağlıksız kalmayasınız. Ve bir kazıklı tuzak daha... Onu da geçin aynı şekilde. Düştüğünüz yerde solunuzda bir yuva var. Az önce aldığınız "Hand of Orion" adlı yıldızı buraya yerleştirin ki az ilerdeki kazıklar yok olsun. Ama bu demek değil ki tehlike yok. Dönen pervaneler var. Önce aşağıdaki sağlık mühimmatınızı alın. Sonra tekrar atladığınız yere tırmanıp Karşıdaki platforma zıplayıp bu pervanelere çarpmadan sola doğru ilerleyecek, oradan da karşıya atlayacaksınız. (Biraz ZOR. Bu yüzden kaydedin. Eğer zemine düşerseniz, atladığınız yerden tekrar tırmanın... Yerdeki kırmızı noktalar, en ideal atlama yerlerini gösteriyor.) Atladığınız koridordan ilerleyin. Set'in mezar odasına geldiniz. mezarı şimdilik bırakın. Az ilerde bir oda daha var. Çukurlardan birinde SECRET16 var. Şimdi tekrar mezar odasına dönün ve lahite tırmanın. "Amulet of Horus"u aldınız. Yani Eski Mısır dilindeki adıyla Ankh... Şimdi 3 tane tabut bulunan diğer odaya tekrar gidin. Ortada dev bir heykel var. Onu su dolu çukurlardan birinin yanındaki kırmızı işaretli yere taşıyacağız. Nesneleri nasıl taşıyoruz? CTRL ile tutarız; eğer kendimize doğru çekeceksek CTRL'den elimizi hiç çekmeden AŞAĞI OK'a, ileri doğru iteceksek YUKARI OK'a basarız. Şimdi tam arkamızdaki tabutun içinden bir gizli geçit açıldı. Oradan ilerleyelim. (Mumyaları öldürebilecek bir silahımız henüz yok. Onlara pek bulaşmayın şimdilik)

Büyük bir yeraltı mağarasına geldik. İlk bakışta, bir tapınak var ilerde. Buraya en son gireceğiz. Az ilerde merdivenler var. Merdivenlerin az ilerisinde,  sağdaki çukurda SECRET17 var. Önünde meşale ve 2 heykel bulunan yer var. Kapalı gibi görünüyor; ama aslında bunlar, kapı değil, yukarı çıkan bir merdiven. Buradan yukarı tırmanalım. Büyük vazoları kırıp içindeki mühimmatları alalım. İlerde 2 mumya yatıyor yerde. Karşıda ise yılana benzeyen "The Golden Serpent" (Altın kıvrım) var. Bunu alınca mumyalar dirilecek ve kapı da kapanacak. Tam arkamızda üstteki geçide tırmanalım. Oyunu burada kaydedelim ve aşağı kayalım. Biz, kuma ayak basar basmaz, kum yükselmeye, sivri kazıklar ise aşağı inmeye başlıyor. Çıkış yerimiz, düştüğümüz yerin solunun tam karşısı. 2 şıkkımız var. Zor yolu, hemen kalkıp buraya koşabilmek. Kolay yolu ise, hemen bu yöne Ç tuşuna basarak yere yatmak ve ilerlemeye devam etmek: Kazıklar, vücudumuza zarar verdikçe ESC ile el çabukluğu ile can sağlığını yenilemek ve çıkış noktasına ulaşıncaya kadar da bunu sürdürmek. Bu, size kalmış... Kendimizi yukarı çekelim ve ilerleyelim. Sağa dönelim ve can mühimmatını alalım. Sırtımızı çukura verip geri gidelim ve aynı anda CTRL ile tutunalım. Direkt atlarsak can kaybeder ve ölebiliriz. Önce düz alana atlayalım. Yine aynı şekilde atlayarak yere inelim. Merdivene geri düştük. Merdivenden ilerlemeye kaldığımız yerden devam edelim.

Köprüyü geçip basamaklardan tırmanalım. İki köpeği halledip ilerlemeye devam edelim. Çukurdan aşağı atlayalım. Önümüze tuzaklarla dolu bir oda geldi. soldaki açıklıktan ilerleyin.SECRET18'i almak için iki defa çapraz atlamanız lazım. Önce aşağı atlamadan soldaki platforma, sonra da üstte ki kaygan alanın üzerindeki platforma... Burada basamakları, merdivenli tuğlaları çok iyi keşfedelim odayı gezerken. Koridorun sonundaki küpe, sonrada onun yanındaki küpe, sonra da onun üstündeki küpe tırmanıp manivelayı hareket ettirelim. Şimdi aşağı inelim.  Atladığımız yerin altındaki tünelin kapısı açıldı. Dümdüz ilerleyip merdivenlerden çıkalım. Bir tane yerde, bir tane de sağdaki duvarda manivelalar var. Yerdekini çevirelim. Şimdi oda, 45 derece ters döndü. Duvardaki manivela da önümüze geldi. Önümüzdeki manivelayı da çevirerek açık olan kısma zıplayalım ve ilerleyip ve aşağı doğru kayalım. Aşağıdaki ilk çukurdan "The Hand of Sirius" adlı yıldızı alalım. Dümdüz ilerleyip yukarı doğru tırmanalım ve karşıdaki platforma geçelim. Oradan da duvardaki tuğlalara tutunarak aşağı doğru inelim. Aşağıda yerde yatan iki mumya ve bir ip var. İpi çekip kapıyı açalım. Mumyalar canlanacak. Onları atlatıp açılan kapıdan içeri girelim ve yukarı tırmanalım. Şimdi tüm oda eski haline geldi. Aşağı inip "The Hand of Sirius"u yukarıdaki yuvasına yerleştirelim. Tavandan bir ip sarktı. İpe doğru atlayalım ve o ipe tutunup karşıdaki (önünden şimdi kazıkların kalkmış olduğu) platforma atlayalım. "Scarab Talisman"ı (Skarabe, Bok Böceği) alım Sola dönüp size doğru gelen siyah köpekleri öldürün. Mağaraya döneceksiniz... Soldaki kapıya doğru yürüyün. Küpün üzerine tırmanıp kumlu odaya gelin. Yerde yine cansız yatan bir mumya var. Ama biz, aldığımız nesneleri yuvalarına yerleştirince canlanacak. Aldığımız iki nesneyi de yerlerine yerleştirelim. Kumlar, yükselerek sizi çıkışa götürecek. Şimdi buradan çıkalım ve introyu izleyelim.

Sonraki Sayfa >>






Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
 
 
19 Ağustos 2007 itibariyle, toplam: 36893812 ziyaretçi (103090754 klik) tarafından görüntülenmiştir. Online ziyaretçi rekorumuz, 4626 kişi. (5 Eylül 2010)
 
 

gizli

Bu site, en iyi Firefox ve Google Chrome tarayıcılarında ve 1024 x 768 ekran çözünürlüğünde görüntülenir.