Damali Zemin
 
damalı zemin

Damalı Zemin

Hazırlayan: Akhenaton

Kategori: Gizli Semboller

Hatırlatma: Bu makaledeki mavi çerçeve içindeki İngilizce paragraflar, benim çeviremediğim kısımlardır. Bu makaleyi geliştirmek için bu paragrafları Türkçeye çevirip iletişim formundan bizlere ulaştırabilirsiniz. Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim — Akhenaton.

damalı zemin

Spritüalizm’de Damalı Zemin

Damalı zemin, spritüalizmde iyi ruhların (God/Tanrı) ve kötü ruhların (Satan/Şeytan) kanalize edilmesini içeren ruhsal iletişimin ya da ruh alemine açılan kapının sembolüdür.[1]

damalı zemin, illuminati

Ezoterizm ve Okültizm’de Damalı Zemin

Damalı zemin ya da mozaik döşeme, boyutlar arası geçişi temsil etmektedir. Hz. Süleyman’ın tapınağının zemininin siyah ve beyaz renkteki taşlardan oluştuğu ve damalı yüzey aracılığıyla başka boyutlarla iletişim kurulduğuna inanılır. Buna göre; aynı mekânda farklı boyutlarda birçok varlık yaşamaktadır.[2]

Örneğin biz insanlar 3. boyutta yaşıyoruz. Cinler, bizimle aynı mekanda, fakat 3. boyuttan farklı bir boyutta yaşamaktadır. Kurân-ı Kerîm’de bu boyut farklılığı şöyle anlatılır:

يَا بَنِي آدَمَ لاَ يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء لِلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ

“Ey Âdemoğulları, Şeytan, ananızı, babanızı cennetten çıkardığı ve avret yerlerini onlara göstermek için büründükleri elbiseyi sıyırıp üstlerinden attığı gibi sakın sizi de bir derde uğratmasın. O ve ona mensup olanlar, sizin göremeyeceğiniz yerlerden görür, kollar sizi. Şüphe yok ki biz Şeytanları, inanmayanlara dost ettik.” [3]

Taksi, taxi, damalı zemin
Aslında boyutlar arası ulaşımın sembolü olan damalı zemin, günlük hayatımızda ulaşım araçlarından taksilere ya da yarış pistlerine sessiz sedasız girmeyi başarabilmiştir.

Damalı zemindeki beyaz kareler, insanların yaşadığı boyutu, siyah kareler ise cinlerin ya da diğer bedensiz varlıkların yaşadığı boyutu temsil eder. Bu ikisinin bir araya gelmesi yanı damalı zemin ise bu iki farklı boyuttaki insan ve cinlerin iletişimini ya da iki boyut arasındaki geçişi temsil eder.[4]

Büyü ve okültizmde damalı zemin, çapraz bir boyuta manevi erişim için bir araçtır. Karanlık Sanatlar’a göre; “Damalı zemin ile ruhsal formlarla etkileşime geçmek ya da onlarla konuşmak da dahil olmak üzere, negatif/olumsuz güçler ether aleminden transfer edilebilir.” [5]

alis harikalar diyarında, damalı zemin

alis harikalar diyarında, damalı zemin

alis harikalar diyarında, damalı zemin

Alice Harikalar Diyarı’nda

Alice Harikalar Diyarı Masalı’nı hatırlayın. Alice, beyaz tavşanı izler ve kendisini içerisinde türlü cinlerin, perilerin, devlerin olduğu bir dünyada bulur.

İnanca göre damalı yüzey üstünde mekanlar arası geçişler sağlanmaktadır. Yani dünyada bir tek var olan canlının biz olmadığımızı düşünürsek diğer varlıklarla iletişimin bu zemin üzerinden olacağına inanılmaktadır.[6]

damalı zemin

damalı zemin

Matrix ve Damalı Zemin

Matrix filminin ilerleyen sahnelerinde Neo, damalı zeminle döşenmiş merdivenlerden çıkarak Morpheus ile tanışır. Yine siyah bir kediyi ikinci kez gördüğü deja vu sahnesi, damalı zemin üzerinde çekilmiştir.

Matrix, kapı, door
Matrix filmindeki kapılar, aslında damalı zeminin temsil etiği şeyle hemen hemen aynıdır: Çapraz bir boyuta geçiş. Yani cinler/bedensizler alemi.

Filmin diğer serilerinde damalı zemin ve boyutlar arası ulaşıma atıflar vardır. Üstteki masonik simge ile filmdeki kapı sahnesi adeta örtüşür. Filmdeki bu kapıları tutan “Keymaker” (Anahtarcı) adı verilen karaktere ulaşmak için damalı zeminle döşenmiş bir salon aracılığıyla ulaşılır.

Matrix, damalı zemin
Matrix filminden bir sahne.
Matrix, damalı zemin
Matrix filminden başka bir sahne.
Matrix, keymaker, anahtarcı
Matrix ve anahtarcı.

Süleyman Tapınağı ve Damalı Zemin

Antik çağda Kral Süleyman’ın cinlerle iletişime girdiği ve bu yüzden Kudüs’teki ilk kutsal tapınak için damalı zeminden yararlandığı iddia edilmektedir.[5] Havas kitaplarında da (örneğin el-Hüseyni’nin “Kenzü’l-Havas” adlı eserinde) 6 köşeli yıldızın Hz. Süleyman’ın mührü olduğu için cinlerin bu mühürden çekindikleri anlatılmaktadır.[7] Bu inanışlar, İslam geleneğinin özünde yoktur.

Havas kitaplarındaki bu ifadeler, muhtemelen Hz. Süleyman’ın saltanatını büyü yoluyla elde ettiğini ileri süren, Peygamberimiz dönemi Yahudileri arasında yaygın olan düşünceden etkilenmiştir. Yahudiler, Hz. Süleyman’ı bir kral olarak kabul etmelerine karşılık; Müslümanlar O’nun peygamberliğine inanmaktadır. Müslümanların bu inancının dogruluğuna Kurân-ı Kerîm açıklık getirerek; Hz. Süleyman’ın bir peygamber olduğunu, saltanatını da büyü yoluyla elde etmediğini ifade etmektedir: [8]

وَاتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّيَاطِينُ عَلَى مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَكِنَّ الشَّيْاطِينَ كَفَرُواْ يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاَ تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَآرِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ

“Süleyman'ın hükümranlığı hakkında onlar, şeytanların uydurup söylediklerine tâbi oldular. Halbuki Süleyman büyü yapıp kâfir olmadı. Lâkin şeytanlar kâfir oldular. Çünkü insanlara sihri ve Babil'de Hârut ile Mârut isimli iki meleğe indirileni öğretiyorlardı. Halbuki o iki melek, herkese: Biz ancak imtihan için gönderildik, sakın yanlış inanıp da kâfir olmayasınız, demeden hiç kimseye (sihir ilmini) öğretmezlerdi. Onlar, o iki melekden, karı ile koca arasını açacak şeyleri öğreniyorlardı. Oysa büyücüler, Allah'ın izni olmadan hiç kimseye zarar veremezler. Onlar, kendilerine fayda vereni değil de zarar vereni öğrenirler. Sihri satın alanların (ona inanıp para verenlerin) ahiretten nasibi olmadığını çok iyi bilmektedirler. Karşılığında kendilerini sattıkları şey ne kötüdür! Keşke bunu anlasalardı!” [9]

Neml suresinde Hz. Süleyman'ın emrinde insan. Kuş ve cinlerden orduların bulunduğu bildirilmekte, Belkıs'tan haberdar olan Süleyman'ın Belkıs'ın tahtını kısa zamanda kimin getirebileceğini sorması üzerine cinlerden bir ifritin “Sen daha yerinden kalkmadan onu sana getirebilirim.” dediği haber verilmektedir.[10]

Cinlerin Hz. Süleyman'ın emrinde olduğu belirtilmesine karşın, Kurân-ı Kerîm, Bakara 102. ayette cinlerin üstünde kurulan bu saltanatın büyü ile kurulduğu inancı reddedilmektedir.

damalı zemin, masonluk

Masonluk’ta Damalı Zemin

Damalı zemin, Masonluğun önemli simgelerinden biridir. Mason sözlüğünde damalı zemin ya da mozaik döşeme için “Bir mason mabedinde siyahlı beyazlı karelerden oluşan dekoratif döşeme.” tanımı yapılır.[11]

Mason locaları damalı zemine sahiptir.[2] Bu zemin üzerinde farklı boyutlarla temas kurulur. Bağlantı kurulduğu iddia edilen sistem “Orion Grubu” olarak da söylenir.[4]

Mason inancında Damalı zeminin Kral Süleyman Tapınağı’nın zemin katının temsili bir simgesi olduğuna inanılır ve iyi ile kötü arasında bulunan insan yaşamını sembolize eder. Eski Ahit’te, 1. Krallar 6:15’te Süleyman tapınağının zemin katının çam ya da köknar olduğu söylenir: [12]

“Tapınağın iç duvarlarının yüzeyini sedir ağaçlarıyla döşeyip üstlerini tabandan tavana kadar tahtalarla kapladı. Tapınağın zeminini ise çam tahtalarla döşetti.” [13]

Çam ya da köknar döşemenin doğada özellikle mozaik olacağını düşünmek zordur. Bununla birlikte, damalı zeminin Süleyman Tapınağı’nın zemin katının masonluktaki çıraklık derecesini zemin katını temsil ettiği kabul edilebilir. Çünkü bu tören sembolik olarak bu mekanda gerçekleşir.[12]

damalı zemin, masonluk

Albert Mackey’in yazdığı “Encyclopedia of Freemasonry”de damalı zemin hakkında şu bilgiler yer alır:

Damalı zemin, düzenin simgesidir. Geçen yüzyılın en erken ritüellerinde kullanılmaya başlanan bir metafordur. Siyah-beyaz kareler, insan yaşamındaki kötülüğün ve iyiliğin sembolü olarak yorumlanmıştır.[12]

Bu bilgilerden düalite kavramının Mason localarının ortaya çıktığı günden beri Mason sembolizminde önemli bir rol oynadığı kolayca anlaşılabilir. Düalite kavramı, mavi loca ritinde pek tartışılmasa da İskoç riti, pekçok yerde bu kavrama değinmektedir. Rit, düalizm düşüncesini ya da zıtlığı evrendeki motiflerin en önemli parçası yapar. Gerçekten de, Kabala ve Simyacıların düşünceleri, İskoç Riti’nde bu kavramı çeşitli derecelerde tartışmak için kullanılmıştır.[14]

damalı zemin, masonluk

Doğu ve Batı Şövalyesi’ne ait olan 15. derecede, düaite (ikilik) ya da iyi ve kötülük kavramını bir çatışması olarak ele alınır. Aibert Pike, şöyle der:

“Tanrı, harika, iyi ve bilgedir. Kötülük, acı ve hüzün geçicidir. Bilgelik ve yararlı amaçlar içindir… En sonunda ise iyilik hakim olacak ve kötülük devrilecektir.” [15]

yin yang

İkilik fikrini ve iyi ve kötü, siyah-beyaz, kutsal ve küfür kavramını düşünürken, akla gelen bir görüntü, Yin-Yang’tir. Bu sembol, son zamanlarda bir tür pop kültürü ikonuna dönüşse de, sembolizmi derin ve anlamı bu konu için geçerlidir. Çok sayıda tanımı olsa da, yin-yang, dualite ve denge kavramını ortaya koymaktadır.[16]

Siyah beyaz kareli zemin, antik Mısır döneminden beri tapınaklarda yer almıştır. Sadece dekoratiften daha fazlası, mozaik kaplaması, derin bir ezoterik (özel) anlam taşımaktadır. Damalı zemin, bugün, Masonluğun en tanınmış sembollerinden biridir ve tüm Masonik localarının törensel zeminidir. Damalı Kaldırım, inisiyasyonların meydana geldiği alan ve “insan hayatının simgesi, iyilik ve kötülükle işaretlenmiş”dir.[17]

The checkerboard floor upon which the modern Freemasonic lodge stands is the old tracing board of the Dionysiac Architects, and while the modern organization is no longer limited to workmen’s guilds it still preserves in its symbols the metaphysical doctrines of the ancient society of which it is presumably the outgrowth.

Çoğu locanın döşemesi siyah-beyaz kareli bir desenden oluşurken, renkler değişebilir. Kareler yerine ayrıca pastiller de kullanılabilir.

Mozaik kaplama üzerindeki karşıt renklerin yan yana yerleştirilmesi, görsel bir temsellik olan hermetizm için önemli bir ilkedir: dualite.

“The pavement, alternately black and white, symbolizes, whether so intended or not, the Good and Evil Principles of the Egyptian and Persian creed. It is the warfare of Michael and Satan, of the Gods and Titans, of Balder and Lok; between light and shadow, which is darkness; Day and Night; Freedom and Despotism; Religious Liberty and the Arbitrary Dogmas of a Church that thinks for its votaries, and whose Pontiff claims to be infallible, and the decretals of its Councils to constitute a gospel.”

The Floor, or groundwork of the Lodge, a chequer-work of black and white squares, denotes the dual quality of everything connected with terrestrial life and the physical groundwork of human nature – the mortal body and its appetites and affections. “The web of our life is a mingled yarn, good and ill together”, wrote Shakespeare. Every­thing material is characterized by inextricably interblended good and evil, light and shade, joy and sorrow, positive and negative. What is good for me may be evil for you; pleasure is generated from pain and ultimately degenerates into pain again; what it is right to do at one moment may be wrong the next; I am intellectually exalted to-day and to-morrow correspondingly depressed and benighted: The dualism of these opposites governs us in everything, and experience of it is prescribed for us until such time as, having learned and out­grown its lesson, we are ready for advancement to a condition where we outgrow the sense of this chequer-work existence and those opposites cease to be perceived as opposites, but are realized as a unity or synthesis. To find that unity or synthesis is to know the peace which passes understanding­ i.e. Which surpasses our present experience, because in it the darkness and the light are both alike, and our present concepts of good and evil, joy and pain, are transcended and found sublimated in a condi­tion combining both. And this lofty condition is represented by the indented or tesselated border skirting the black and white chequer-work, even as the Divine Presence and Providence surrounds and embraces our temporal organisms in which those opposites are inherent.

Mozaik kaldırım, törensel sunağı, çoğu ritüellerin merkezi olan ezoterik olarak yüklü bir alandır. Çıraklık derecesi töreni sembolik olarak bu mekanda gerçekleşir. 3. Derece Ritüele göre, Kare Kaldırım, Baş Rahip’in üzerine yürümesi içindir:

Why is the chequer floor-work given such promi­nence in the Lodge-furniture? The answer is to be found in the statement in the Third Degree Ritual : “The square pavement is for the High Priest to walk upon”. Now it is not merely the Jewish High Priest of centuries ago that is here referred to, but the individual member of the Craft. For every Mason is intended to be the High Priest of his own personal temple and to make of it a place where he and Deity may meet. By the mere fact of being in this dualistic world every living being, whether a Mason or not, walks upon the square pavement of mingled good and evil in every action of his life, so that the floor-cloth is the symbol of an elementary philosophical truth common to us all. But, for us, the words “walk upon” imply much more than that. They mean that he who aspires to be master of his fate and captain of his soul must walk upon these opposites in the sense of transcending and dominating them, of trampling upon his lower sensual nature and keeping it beneath his feet in subjection and control. He must become able to rise above the motley of good and evil, to be superior and indifferent to the ups and downs of fortune, the attractions and fears governing ordinary men and swaying their thoughts and actions this way or that. His object is the development of his innate spiritual potencies, and it is impossible that these should develop so long as he is over-ruled by his material tendencies and the fluctuating emotions of pleasure and pain that they give birth to. It is by rising superior to these and attaining serenity and mental equilibrium under any circumstances in which for the moment he may be placed, that a Mason truly “walks upon” the chequered ground work of existence and the conflicting tendencies of his more material nature.

Bazıları mozaik kaplamanın, boyutlar arası seyahat ve iletişimde kullanılacak “büyülü bir daire” olarak hizmet ettiğini iddia ediyor. Mozaiğin daha derin anlamının bu nedenle madde alanının sınırlarını aştığı söylenir.[18]

Siyah beyaz kareli kat, antik Mısır döneminden beri tapınaklarda yer almıştır. Sadece dekoratiften daha fazlası, mozaik kaplaması derin bir ezoterik anlam taşımaktadır. Bugün, Masonluğun en tanınmış sembollerinden biridir ve tüm Masonik localarının törensel tabanıdır. Kaldırım, inisiyasyonların meydana geldiği alan ve “insan hayatının simgesi, iyilik ve kötülükle işaretlenmiş” dir.[19]

duality, düalite

Düalite

Düalite, Türkçede “ikilik”, “ikilem”, “ikileme”, “ikili denge” gibi çeşitli biçimlerde kullanılmakta olup, doğadaki, evrendeki karşıtlık ve birbirini tamamlayıcılık ilkesini ifade eden genel bir terimdir.[21]

Yapının Kabala’daki karşılığına Sitra de Kedusha denir.

İbranicede bulunan kutsal metinlere dayanan bu ikincil kabalistik yapı “İsrailoğullarını kutsal ve özel seçilmişliğe ulaşmasını sağlar.” Yani kendileri Sitra de Kedusha iken, Geri kalanlar “Sitra de Ahra”dır. Bu da bir çeşit Tevrat’dan, Yahudi Talmudlarına kadar giren kendinden olmayanlara “Goyim” demelerinin mistik felsefedeki temelidir.[4]

Damalı Zemin ve İlluminati

damalı zemin

İlluminati, planlarını takip etmeden önce düz bir sitede planlamayı sever ve bu mükemmel bir örnektir. Masonik dama tahtası üzerinde dururken Michael kırmızıdır, kurbanlık için sembolizmdir.

damalı zemin

The above image is a reenactment of the rituals of the Bavarian Illuminati, take note of the six figures walking in circle on the checkered floor around their victim. In the center of this occult ritual are the candles. Numerous European elites performed such rites under the leadership of the Illuminati in both France and Germany. Elements of these rituals would find their place in the life of upper tier Elite in the USA.

Yukarıdaki görüntü Bavyera İlluminati’nin ritüellerinin yeniden canlandırılması, mağdurların etrafındaki damalı zeminde daire içinde yürüyen altı figürün not alın. Bu gizli ritüelin merkezinde mum vardır. Birçok Avrupa eliti, Fransa ve Almanya’da İlluminati’nin liderliğinde böyle ritimler gerçekleştirdi. Bu ritüellerin unsurları, ABD’deki üst kademe Elite’in yaşamındaki yerlerini bulacaklardır.[5]

Hollywood ve Damalı Zemin

Günümüzde sinema filmlerinde daima damalı zemin, damalı tavan ya da ekose kaplama görürsünüz.[1]

damalı zemin, The Baby of Macon, Macon Bebeği
1993 yapımı The Baby of Macon filminden bir sahne.

Avrupa merkezli seküler bir film olan “The Baby of Macon”da (Macon Bebeği) çocuk istismarı ve cinayet ritüelleri, tabanı damalı zeminle kaplı kırmızı bir oda ile desteklenir.

The Shinning, Cinnet
The Shinning (Cinnet) filminden bir sahne.

Kırmızı oda, “Murder” (cinayet) kelimesinin aynada okunması için kapının üzerinde “redrum” (murder’in tersten yazılışı) kelimesinin belirdiği 1980’de çekilen “The Shinning” (Cinnet) filminde gizli bir cinayeti temsil etmek için karşılıklı olarak bir motif olarak paylaşılmıştır. Çünkü karanlık okültizm için her şey tersine yapılmalıdır. Bu, okültizmin “tersinelik yasası”dır.[5]

“Şeytani varlıklara erişmek için, her şeyi geriye doğru yapmak için tersini kullanmalıyız” - Satanist, Kaos Forumu

Oprah Winfrey’in yapım şirketi olan Hapro’da, tersten yazılmış “oprah” ismi gizlidir. Eleştirmenlerine göre, Oprah, yeni çağın üst düzey bir mage’sidir ve ayrıca okültün tiyatral yönlerini gösterme bilgisine sahiptir.

Bioshock
Bioshock.

Bioshock gibi zemininde damalı zemin motifinin kullanıldığı birçok video oyununda ruhsal kötülükler, daima şeytani oyun karakterlerinin kılığına bürünerek temsili olarak gösterilerek, koyu ve açık damalı kareler yardımıyla sanal oyun dünyasına geçmelerine izin verilmiştir.[5]

Popüler Kültür

Whether for intentionally Masonic purposes or as an archetypal reflex, scenes ritualistic and metaphysical transformation are often depicted on a checkered floor.[18]

Akhenaton'un Hazırladığı Diğer Makaleler ❯

Kaynaklar

[1] “What Is The Symbolization of the Checkered Floor”, 12 Aralık 2011, www.godfearmovement.com/2011/12/symbolization-of-the-checkered-floor/
[2] Vedat Önel, “Grafik Tasarımlarda Subliminal Yöntemler” (yüksek lisans tezi), Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum 2016, s.59.
[3] Kurân-ı Kerîm, Araf 27.
[4] “BÂTINİLİK AÇISINDAN İKİ ZIT YÖN MASONLUK VE SUFİLİK”, https://thehakikat.wordpress.com/2012/10/04/36/
[5] “Imagine Dragons – Gematria Study & Illuminati Symbolism”, 20 Kasım 2017, https://gematria.codes/2017/11/20/imagine-dragons-gematria-study-illuminati-symbolism/
[6] https://medium.com/buyuktehlike/damalı-zemin-damalı-yüzey-nedir-c54500fc97c2
[7] Seyyid Süleyman el-Hüseyni, “Kenzü’l-Havas”, İstanbul 1992, I., s. 39.
[8] Abdulkadir Sipahi, “Türk Halk İnançlarında Büyü ve Büyü İle İlgili Uygulamalar” (yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara 2006, s.38.
[9] Kurân-ı Kerîm, Bakara 102.
[10] Prof. Dr. Ali Erbaş, Diyanet İslam Ansiklopedisi, “İfrit” maddesi, cilt:21, s.517.
[11] https://masonlar.org/masonlar_forum/index.php?topic=9730.0
[12] “The Checkered Flooring”, 7 Mart 2009, www.freemasoninformation.com/2009/03/the-checkered-flooring/
[13] Tevrat, 1. Krallar 6:15.
[14] Rex Hutchens, “A Bridge to Light”, s.18.
[15] Albert Pike. “Morals and Dogma”, s.274.
[16] “Symbols and Their Meaning”, Kjos Ministries.
[17] R.W. Bro. John K. Johnston, “The Mosaic Pavement”, https://www.hamiltondistrictcmasons.org/upload/lecture_file87.pdf
[18] https://allilluminati.wordpress.com/category/symbolsimages/
[19] www.dancingsioux.weebly.com/illuminatifreemason.html
[20] Albert Mackey, “An Encyclopedia of Freemasonry and its Kindred Sciences”, s. 494.
[21] https://tr.wikipedia.org/wiki/Düalite





Bu sayfa hakkındaki yorumlar:
Yorumu gönderen: Akhenaton, 11.05.2018, 15:38 (UTC):
Merhaba. V sembolü, tapınakçılarda Roma rakamıyla 5 sayısı demektir ve İlluminati'nin kurucusu Adam Weishaupt'un şeytani "Beşli Yasa"sının yerine getirilmesini temsil eder. Masonlukta V, "Tubal Cain" denen şeytanın ayak izini ve Master Mason, yani üçüncü dereceden masonluğu simgeler. V aynı zamanda Luciferin siğilinde (şeytani davet sembollerine siğil denilir) de yer alır. İngilizce bilginiz varsa, www.whale.to/b/v_s.html adlı sayfadan ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz. Asa ile ilgili ise son yayımladığım "Yılan başlı asa sembolü" adlı sayfaya göz atabilirsiniz.

Yorumu gönderen: Mahir, 04.05.2018, 08:07 (UTC):
Masonlukla veyahut tapinakcilarla ilgili bisey sorabilirmiyim masonluk sembolik dilinde v tapinakci sembolik dilinde asa ne anlama geliyor bunun hakkinda bilgi verirmisiniz



Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
 
 
📊 19 Ağustos 2007 itibariyle, toplam: 50214323 ziyaretçi (127411121 klik) tarafından görüntülenmiştir. Online ziyaretçi rekorumuz, 4626 kişi. (5 Eylül 2010)

gizli, gizli ilim, ilim, gizli ilimler