The Lost Crown (Tam Cözüm) 3
 
The Lost Crown

The Lost Crown (Tam Çözüm)

Makale: Akhenaton

3. Gün

Ertesi sabah Nigel uyanır ve not defterine yapılacak yeni işler eklenir. Pencereden paranormal aktivite ekipmanlarını al. EMF metre ve ses kayıt cihazının kayıp olduğunu fark edeceksin. Dijital fotoğraf makinesinin gece sen uyurken çektiği resme göz at. Salona in. Kapının altından atılan gazete ve 2. imzasız mektubu oku. Banyoya gir. EMF Metrenin küvette ne işi var? Onu al. Mutfağa git. Ses kayıt cihazın da soldaki çekmecelerden birinde. Onu da al. Yazlık kulübenden çık. Sola dön ve Nanny Noah ile konuş. O, Lucy'i sahil yolunda gördüğünü söyleyecek. Sahile in ve sazlıkların oradaki "Martello Kulesi'ne git. Lucy, gizlice gazeteciyle konuşuyor. Kuleye tıklayıp gizlice onları dinle.

Limana geri dön. Merdivenlerden yukarı çık. Nanny Noah, ördeklere yiyecek veriyor. Onunla tekrar konuş. Deniz feneri lokantasına git ve birşeyler atıştır. Her zamanki gibi envanterine yine bir yiyecek eklenecek. (İstersen git bununla domuzu besle.)

Çeltik köşesine git. Rhys Branwen ile konuş. Oh, Mr. Tibbs (kedi), kaçmış. Kitaplıktaki sembollerle ilgili kitabı aç ve müzede çektiğin üzerinde sembol bulunan resmi o sayfanın üzerine yerleştir. Sembolün bir şehir ya da bir kasabayı temsil ettiğini öğren. "Saxon Snapper's" fotoğraf yarışması için resimlerin atıldığı kutuya git. "Kargalar Ağacı", müzede çektiğin "maske" (kask), "Tribolit fosili" fotoğraflarını kutuya at. (Müzede resim çekmek yasak ve sen tutup bu resimlerle yarışmaya katılıyorsun. Bakalım ne olacak ) Dükkandan çık. Sola doğru dümdüz devam et. Deniz fenerini geç. İşte bir sürü mor Pasque çiçeği açmış. Onların resmini çek. (Yarışma için değil.)

Limana, Nanny Noah'ın yanına geri dön ve onunla tekrar konuş. Ona nesnelerle ilgili soru sorma seçeneğini seçip az önce çektiğin resmi göster. O, yarınki Mayıs Günü kutlamaları için seni bir testten geçirecek. İpucu #1'i aldın. Konuşmayı sona erdirip ipucunu oku. Acaba, bu bilmecenin cevabı bir tren istasyonu olabilir mi?

İstasyona gidin. Masanın üzerindeki yerel Saxon haritasını alın. İstasyon şefiyle konuşun. Kapının sağındaki tablonun kenarına sıkıştırılmış ipucu #2'yi alın ve okuyun. "Flutter-By's"? "Butterfly's'sı çağrıştırmıyor mu? Harfler yer değiştirmiş. Butterfly's, yani kelebekler. Nerde görmüştük onları, müze de mi?

Müzeye gidin ve Profesör Oogle ile konuşun. Ondan Carrion Ormanı'nın alt tarafındaki bir maden ocağı hakkında bilgi alın. (Hani o ormandan mantar toplamıştık.) Sonra kelebek koleksiyonunun bulunduğu masanın yanına gelin. Kelebeklere yakından bakın ve masanın kenarındaki ipucu #'3'ü ve tel levhayı alın. EMF cihazınız, paranormal bir aktivite algılayacak. Teleskopun üzerine gidin ve ölçüm yapın. Duvardaki kamerayı inceleyin. Teleskopa dönüp kameranın altındayken ayakta teleskopun bir resmini çekin. Şimdi kamerayı tekrar inceleyin. Teli kullanarak güvenlik kamerasını sabitleyin ve çektiğiniz resmi buraya yerleştirin. Artık güvenlik kameraları odayı değil çektiğiniz fotoğrafı görecek. Teleskopu alın ve inceleyin. Bozuk olduğunu görün. En iyisi bunu Bob'a tamir ettirmek.

Müzeden çıkın ve sahil yolundan Bob'un demir atölyesine gidin. Onunla konuşup teleskopu tamir etmesini rica edin (İlk seçenek) ve dükkandan çıkın. Bu arada ipucu #3'ü okuyun. Deniz Feneri mi?

Sola dönün. Çeltik Köşesi'ni geçip deniz fenerinin yanına gelin ve Lucy ile konuşun. O, size bir "walkie talkie" verecek. Sağdaki fıçıyı inceleyin ve taşın altındaki ipucu #4'ü alın ve okuyun. "Sssssss"? Bu bir yılan tıslaması mı? Nerde yılan görmüştük, Çeltik Köşesi'nde olabilir mi?

Çeltik köşesine gidin ve masanın üstünde duran yılan şeklindeki mumluğa göz atın. İşte ipucu #5, mumluğun hemen altında. Okuyun. Saxton mağaraları olabilir mi?

Sahile inip mağaralara gidin. Mağara girişinde ipucu #6'nın mağaradan içeri uçuştuğunu göreceksiniz. İçeri girin ve kağıdı takip edin. Karanlık olduğu için gece görüş kameranızı kullanın. Taşın üzerine ışık inen bir yer vardı. Oraya gidin. Emily ile konuşun. (O, sizden önceki gelişinizde kendisine Pasque çiçeği göstermenizi istemişti. Işık parladığı sırada yandaki kayaya tıklayıp Pasque çiçeğinin resmini o kayanın üzerine yerleştirin. Emily, size teşekkür edecek. Şimdi yeni bir sembole dönüşen ışığın bir resmini çekin. Mağaradan çıkın. Çıkışta bir kayanın arkasındaki ipucu #6'yı alın ve okuyun. Testi geçtin. Nanny Noah, bu öğle sonu Nigel'den kendisini ziyaret etmesini istiyor.

Mağaradan çıktığınızda Profesör Hardacre'nin bir yere gittiğini göreceksiniz. Onu takip edin. Saxon yeraltı tünelinin levhasının bulunduğu yere gelin. (Oyunun başlangıcında bu levhayı parça parça bir haldeyken siz birleştirmiştiniz.) Profesör, levhanın olduğu yerden sağa dönecek. Siz de dönün. Bir kavşağa geldiniz. (Eskiden buraları bilmediğiniz için geçemiyordunuz.) Sola dönün ve ilerleyin. Bir çapa. Profesör'ü yine gördünüz. Gittiği yöne, yani sola doğru tekrar ilerleyin. 2 lamba ve 2 kayığın olduğu bir yere geldik. Profesör sola gitmeye devam ediyor. Onu izleyin. İşte orada. Hardacre ile konuşun. O, "teodolit" aracıyla ölçüm yapıyor.

Sağa doğru ilerleyin ve lambaların olduğu yere gelin. Lambaların olduğu yoldan dönün. Yengeç kutusunu incele ve çürümüş balıkları gör. Onların arasında bir resim bulacaksın. Tanrım, bu, sensin! Birisi gizlice seni takip mi ediyor??? Sağa doğru ilerlemeye devam et. Bir denizci çapası göreceksin. O köşeye doğru ilerle ve orayı kontrol et. Yerde halatlara dolalı bir manivela var; fakat bir türlü yerinden çıkmıyor.

yengeç kutusu, a yengeç kutusu, b

yengeç kutusu, c yengeç kutusu, d

Üstteki resimlerde görüldüğü gibi sırasıyla tıkla. Böylece manivelayı oradan alabileceksin. Çapayı gördüğün yol ayrımına geri dön ve bu kez üstteki yolu takip et. 2 fıçı olan yeri geç. Bu bir "yaşam çanı". Çanın alt kısmını incele. Manivelayı (krank kolunu) buraya yerleştir. Otomatik olarak açılacak ve tokmak, zile vuracak. Çan sesini ve kayalardan yankılanışını dinleyin. Ekranı sol-üst yönüne, oradan da sağ-üst yönüne doğru ilerle. Lambanın olduğu yere gelince Nigel, bu sesten çok etkilenecek. (Eğer bu işlem gerçekleşmezse, çanın yanına gidip tekrar denemelisin.) Bir görüm göreceksin ve bu görümde Ganwulf'un maskesini göreceksin. Maske, seminle konuşacak.

Sola doğru git ve Profesör Hardacre ile tekrar konuş. Hardacre'yle ilk konuştuğun yere git. Teodolit aygıtına göz at. İmleçle teodoliti -135 yönüne ayarla. Bir anıt göreceksin.-180'e ayarladığında ise Saxon Mağaralarının girişini göreceksin. Şimdi aygıtı +135 dereceye ayarla. Eski bir figür, sonra da "The Net" mağaza binasının oraya odaklanıp orada birşeyler arayan Lucy'i göreceksin. Onu iyice gözlemle. Ta ki Profesör, pörtlek gözleriyle senin ödünü patlatana kadar 😄

Lucy, "talkie walkie'den seni arıyor. Talkie Walkie'yi aç ve ona cevap ver. Otomatik olarak eski "Net" mağaza binasına geldin.Lucy ile konuş. Köprünün yanıbaşındaki kayalıklara göz at. Bunlar kan lekeleri mi? Kulübenin aşağı kapısına doğru in. İçeri ye göz at. Işık gelen yuvarlak pencereyi incele. Lucy'nin yanın geri dön ve onunla tekrar konuş. Gece görüş kameranı ona ödünç ver. Binanın alt katına geri dön. Bir gürültü duyacaksın. Lucy, camları kırıp üst kata girdi. O anda pencere birden kendi kendine kapanacak ve tamamen karanlıkta kalacaksınız.Lucy'den gece görüş kamerasıyla sana kılavuzluk yapmasını iste. O seni gece görüş kamerasından izleyecek ve onun talimatlarına göre karanlıkta ilerleyeceksin. Önce sağ (right) komutu ver, ardından ilerle komutu (forward). Sonra tekrar sol ve tekrar ilerle komutu. Yalnız değilsin. Siyah duman tekrar ortaya çıkacak. İlerlemek mümkün değil. Acele iki kez sağa dön ve ilerle. Siyah duman geçince sola dön ve tekrar geldiğin yere ilerle. Sağa dön ve ilerle. Masanın yanına geleceksin. Lucy'e panik yapmamasını söyle. Karanlıkta kalacaksın ve siyah duman, kulağının dibinde! (Nigel, altına etmiş olmalı!!!) Lucy'nin çığlığı duyulacak! Lucy tekrar konuşacak. Sağına dön ve ilerle. Soluna dön ve ilerle. Tekrar soluna dön ve ilerle. Sağına dön ve iki kez ilerle. Zincirin yanını incele. Pistonu çek. Pencere tekrar açılacak ve siyah duman da şimdilik kaybolacak.

Fıçının üstündeki kedi tasmasını incele. Bu, Çeltik Köşesi'nde gördüğün ve yakın zamanda kaybolan Mr. Tibbs'in tasması. Rampadan aşağı in. Kapının çalındığını ve bir kedi inlemesi duyacaksın. Kapının sürgüsünü çekip içeri gir. !!! İşte kaybolan kediler burada ve hepsi de işkence edilerek öldürülmüş!!! Gece kabuslarınızda gördüğünüz oda burası!!! Duvardaki resimlere bak. Lucy ve senin çekilmiş resimlerini gör. En üst soldaki resme tıkla. Gizli bir anahtar bulacaksın. Sola doğru ilerle. Kütüphaneye göz gezdir. Sağda yaslanmış olan kitabın ilk sayfasına göz at. Masanın üzerindeki kedi cesedine göz atın. Duvardaki Ager kardeşlerin resmine göz atın. En sağdaki elinde haç olan William'ın yüzü kesilmiş. Solda kavanozun içinde duran eli ve her gece yatmadan yatağınızda bulduğunuz makası gör. Anahtarı kullanarak masanın kilitli olan çekmecesini aç. İşte suç aleti orak. Geldiğin kapının sürgüsü birden kendi kendine kilitlenecek ve üzerine sinekler saldıracak. Kurtulmak için kapıya doğru git. Lucy'den yardım iste. Walkie Talkie'yi aç ve onunla konuş ve seni buradan çıkarmasını söyle. Az sonra Lucy gelecek ve kapıya tekme atıp sizi kurtaracak. (Aslında resimdeki gözlerin seni hipnotize etmesiyle halüsinasyon görmüş olabilirsin. Yani sinekler aslında hiç var olmamış olabilir.)

Lucy de ölü kedileri görecek. Gizlice çekilmiş resimlerinizi görecek ve fotoğraf makinesiyle kanıt olarak onları resimlemeye başlayacak. Çekmeceye geri dön. İçindeki 2 kitabı incele ve yazılarla sembolleri incele. Kitaplıktaki üzerinde üç taç sembolü bulunan Frederick Ager'in günlüğünü al ve oku. Duvardaki tabloya tekrar bak. Resmin değiştiğini ve Thomas Ager'in de yüzünün kesilmiş olduğunu gör. Lucy'le konuş. Kulübeden çıkarken Lucy sana Alex Spitmoor'un aslında bir gazeteci değil polis kuvvetlerinde çalışan özel bir dedektif olduğunu abisi olduğunu söyleyecek. (Smitmoor soyadı, bir anagram bulmaca. Kelimelerin yerini değiştirince "Impostor" (dolandırıcı) kelimesi ortaya çıkıyor.)

Konuşma bitince otomatik olarak Nanny Noah'ın evinin kapısında olacaksın. (Randevunuzu hatırla.) İçeri gir ve Nanny ile konuş. Beraber çay içip sohbet edeceksiniz. Onunla konuş. Sana 142 numaralı May Day günü için çekiliş bileti verecek ve çay falına bakacak. Gece olunca yine dolunay çıkacak.

Nanny'nin yanından ayrılınca liman yönüne, yazlık kulübene giden yola dön. Bob, merdivenin başında yarınki Mayıs Günü kutlamaları için hazırlık yapıyor. Onunla konuş. Molina'nın ortalıktan kaybolduğunu öğren. Yazlık kulübene gir. Yatak odasına çık ve çektiğin yeni kanıtları ve Saxton haritasını masaya koy. Yatağına git. Yine yorganın altında makas var. Onu oradan al ve uyu.

Bu gece de saat üçte tekrar kalkacaksın. Çalan telefonun sesini duy. Not defterine yapılacak yeni işler listesi eklendi. Aşağı inip telefona cevap ver. Environmetre, yeni paranormal aktivite algıladı. Monitöre yaklaşıp şifreni gir.

Yatak odasında tekerlekli sandalyeyi tekrar gör.

Koridorda mutfağa doğru giden küreler gör. (Ya da koridorun solundaki eski kapıya giden Molina'nın silüeti.)

Balkonda bazı sesler duyacaksın. Her kirişe tıkladığında ruh, farklı bir kelime söyleyecek. Kelimeleri düzgün bir cümle oluşturacak şekilde sırasıyla söylemesi gerekiyor. Aşağıdaki resimde görüldüğü alanlara sırasıyla tıkla ve bu kelimeleri dinle. Hepsini doğru sırada girersen, ruh, cümleyi tamamen okuyacak ve sen de tekrar edeceksin:"Evil which lives within the walls". Yani duvarların içinde yaşayan bir Şeytan!!!

Banyoda yine kayan küreler göreceksin. Bu 5 küreye tıkla ve onları işaretle. (En sonuncusu fark edilmeyecek kadar saydam olabilir, dikkat et!) Christina'yı musluğun yanında göreceksin.

Last Crown, yazlık ev, balkon

Environmetreden çık. Koridorun sonuna doğru yürü. Walkie Talkie'de Lucy'nin sesini duyacaksın. Ona cevap ver. O, kapıda. Dışarı çıkıp onunla konuş. Salona girin. Environmetreyi Lucy kullanacak. Banyoya git. EMF Metreyle burada ölçüm yap ve Christina'nın ağlamasını duy. Aynanın yanında silüetini gör. Mutfağa git. Eduardo De Molina'nın günlüğünü tekrar oku. Sayfa yine değişti ve soldaki yaprakta el izi var. Koridorun sonuna git ve hırıltı sesini duy. Eskiden kapı olan yere yaklaş ve üzerinde P.A. yap. Duvarın ötesinde ayak sesleri duyuluyor. Yatak odasına git. Gardırop kendiliğinden açılacak ve bir küre, etrafta gezinip gardıroba girecek. Gardırobun çekmece ve kapakları kendiliğinden açılıp kapanmaya başlayacak. Balkona çık. Kirişlere bak. Bir ışık hüzmesi ve kendini asmış bir insan silüeti görünecek. Lucy'nin yanına gel ve onunla konuş. Balkona geri dön ve tavanı incele. Kirişlerin üzerinde P.A. yap. Gece görüş kamerasında kirişe bağlı kemendi görebilirsin. Çektiğin fotoğrafta da kement görülebiliyor. Ses kayıt cihazını kullanarak ruhla iletişim kurmayı dene. Lucy'nin yanına dön. Yeni ses kaydını beraber dinleyin. Christina, 3418 diyor. (Bu bir şifre olabilir mi? Aklına not et.) Lucy'i yolcu et. İçeri dön ve yatak odasına çık. Yeni resim ve ses kayıtlarını masanın üzerine bırak. Cihazlarını ise yine pencerenin pervazına yerleştir. Yatağına dön ve uyumaya devam et. Yine aynı karabasana yakalanacaksın. Ager Kardeşlerin resminin içinde bu kez senin de resmin olacak.

Ve ilk beden dışı (astral seyahat) deneyimin. (Tam olarak astral seyahat değil. Çünkü öyle olsaydı, bedenin hala yatakta olurdu, fakat sen gezerdin.) Yataktan kalktın. Aşağı in ve koridorun sonuna, eskiden kapı olan duvara git. Duvardan siyah duman sana yaklaşıyor. Duvarı incele. Uyanacaksın.

1. Gün2. Gün3. Gün4. Gün5. Gün ❯

Akhenaton'un Diğer Yazıları ❯❯






Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
 
 
📊 19 Ağustos 2007 itibariyle, toplam: 50071461 ziyaretçi (127097733 klik) tarafından görüntülenmiştir. Online ziyaretçi rekorumuz, 4626 kişi. (5 Eylül 2010)

gizli, gizli ilim, ilim, gizli ilimler